Avatar billede mr_cash Nybegynder
08. juli 2003 - 16:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp i word 2000

Det jeg vil hører er at, hvis man har 2 eller 3 word dokummenter åbne, og man af en eller anden årsag ikke fik gemt sine dokumneter, hvor kan man så finde dem henne. ???

Jeg vil meget gerne have at vide hvor man i registrerings databasen kan finde filen, samt hvor man kunne finde det i stifinder.

Håber i kan hjælpe mig..
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2003 - 16:28 #1
Hvis Word crasher uden at dokumentet er gemt, så er der kun den automatisk backup tilbage. I Word XP ser du disse indstillinger i Funktioner->Indstillinger på fanebladet Gem og Filplaceringer.

Ved dog ikke om Word 2000 har automatisk backup funktion.

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2003 - 16:28 #2
Hvis det nu var svar nok...
Avatar billede mr_cash Nybegynder
08. juli 2003 - 22:59 #3
Tak for dit svar, men når word 2000 crasher, så må den da også gemme det et eller andet sted i registrerings databasen, og det er det jeg meget gerne vil have at vide, så man evt kan finde det der fra........
Ang automatisk backup, virker først når man har krydes af i at den skal tage backup af de enkelte filer, men vedkommende har ikke gjort det, så det jeg vil hører er om man kan finde det et eller andet sted i reg-databasen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. juli 2003 - 13:02 #4
Svaret er nej.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. juli 2003 - 13:04 #5
Hvorfor i eller verden bruge registreringsdatabsen til at gemme store mængder data i?

Registreringsdatabasen fylder standard nogle megabyte... Hvis man sidder med en kæmpedokument med ex. billeder i Word, skulle de så bare proppes ned sammen med alle konfigurationsindstillingerne?

... skulle dette i øvrigt gøres af et program, der er ved at crashe?!

Nope!

JP
Avatar billede m_skau Nybegynder
28. august 2003 - 19:49 #6
Word gemmer forskellige temporære dokumenter. Ved store dokumenter eller omfattende rettelser, så kan du være heldig at finde genbrugbare tekststykker i den fil arbejdsfil Word bruger til at gemme stumper i, den ikke bevarer i RAM. Den hedder det samme som dit dokument (og ligger i samme bibliotek), bortset fra at de to første tegn er udskiftet med ~$ ("mit dok.doc" bliver "~$t dok.doc"). Når Word afsluttes korrekt og dokumentet "mit dok.doc" gemmes flettes de relevante tekststykker ind i den originale fil, og ~$ filen slettes. Hvis Word crasher, så bliver ~$ dokumentet liggende. Man kan prøve at åbne det i Word ved at vælge "Åbn" og sætte filtype til "Gendan tekst fra filer (*.*)"
For en oversigt over, hvordan Word arbejder med temporære filer, se her: http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q211/6/32.ASP&NoWebContent=1