Avatar billede aldiman Nybegynder
08. juli 2003 - 15:19 Der er 19 kommentarer

S3 ProSavage driver og AGP

Hej, jeg er lidt af en tumling til computere. Jeg har været så dum, at købe en computer med et onboard S3 ProSavage  grafikkort. Problemet er bare, at min computer crasher temmelig ofte, især hvis jeg spiller et spil (det er især ved spil som Counterstrike, der kører med OpenGL), og der så dukker et eller andet op i baggrunden (dvs. skrivebordet), så går den helt i kage.
Jeg har søgt lidt på google, og jeg tror (via de informationer jeg har fået), at det er en driver der skal til, men hvor er det lige, at jeg finder sådan een henne? Det kan selvfølgelig også være noget helt andet, så bare skriv, hvis I har nogle idéer.
Jeg overvejer, at investere i et nyt graffikkort, men da jeg ikke har en pind forstand på det, aner jeg ikke hvilken type og slags som passer til min computer. Har nemlig ladet mig fortælle, at de nyeste grafikkort kræver flere "AGP"'er end min gamle spand af et bundkort har. Men hvordan finder jeg ud af hvor mange "AGP"er mit bundkort understøtter? Men er det ikke ligegyldigtmed de der "AGP"'er, or vil grafikkortet ikke bare tilpasse sig til mit bundkort?

Jeg kører med det SUPER stabile Win ME.

Jeg vil være meget taknemmerlig, hvis I kan hjælpe mig, og endnu mere, hvis I kan finde et link til en opdatering af driveren.
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 15:23 #1
Du kan bruge aida32 til at få oplysninger omkring din pc
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 15:24 #2
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juli 2003 - 15:25 #3
jo du kan bruge alle grafikkortene, men de bliver bare droslet ned i hastighed!

Få fat i aida32 http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

den fortæller dig hastigheden og en masse andet! Du kan måske også se det i bios, eller skrive hvad dit grafikkort hedder...så finder jeg ud af det!
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juli 2003 - 15:25 #4
2 om 1 tanke :-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juli 2003 - 15:26 #5
...men for at få de gode drivere til dit motherboard med s3 prosavage, skal vi næsten bruge navnet på bundkortet...kender du det ikke, står det også i aida32 :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 17:26 #6
:-)
Avatar billede aldiman Nybegynder
08. juli 2003 - 21:28 #7
Jeg har fundet ud af, at mit motherboard er et:
GigaByte GA-7ZMMH (3 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DIMM, Audio, Video)

Grafikkortet er et:
S3 Graphics Inc. ProSavage (32mb)

Ellers har jeg fundet ud af mange spændende ting med det program, bla. at min computer burde opgraderes il win 2000, og den har 37 millioner trnsitorer :)
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 21:31 #8
Ja det er et solidt program :-)

Der er oz sidsoft sandra som du ligeledes kan finde via www.download.com
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 21:36 #9
http://download.com.com/3000-2086-10132058.html?tag=lst-0-1

Her min ven :-)

Ha en fortsat god aften

Lrd
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juli 2003 - 23:21 #10
her er de nyeste drivere til dit bundkort! Alt fra lyd til vga! Se om det ikke skulle hjælpe!

http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-7ZMMH.htm
Avatar billede aldiman Nybegynder
08. juli 2003 - 23:47 #11
Det kan godt være, at jeg spørger dumt, men hvordan installere man dem??
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juli 2003 - 00:15 #12
det er overhovedet ikke dumt! Har du downloadet dem? Så vidt jeg kan se, er der ingen drivers til Win Me...men mon ikke dem til xp skulle virke? http://tw.giga-byte.com/Download/Download.asp?DownloadPath=/MotherBoard/FileList/Driver/driver_vga_via_pkm133a_xp.exe

Du dobbeltklikker bare på den når den er på computeren..så tror jeg den leder dig igennem!
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juli 2003 - 08:09 #14
Solid hjælp Tobias :-)

Sådan skal det være min ven

ha en god dag gutter

Lrd
Avatar billede aldiman Nybegynder
09. juli 2003 - 21:42 #15
I skal have mange tak for den hjælp jeg har fået. Nu vil jeg prøve, at installere de drivere, som I har anbefalet.

mvh. Peter
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juli 2003 - 22:51 #16
var så lidt! Her er så lige et svar! Lrd burde også smide et! :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
10. juli 2003 - 15:50 #17
Svar i tilfælde :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 08:14 #18
Vær lige venlig og giv feedback her!
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. august 2003 - 00:31 #19
nemlig! Luk spørgsmålet, eller kom med noget respons!