Avatar billede zes Nybegynder
08. december 2000 - 15:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg opgradere

Jeg har p.t. en K6-2 350MHz på asus sokkel 7 bundkort, 128 Mb ram, ATI 8Mb grafikkort med voodo2 og en 19\" skærm.
ønsker: asus sokkel A bundkort med en 700 MHz duron og geforce MX grafikkort men har ikke råd til begge. Får jeg tilstrækkeligt ud af investeringen i et geforce MX med en \"så lille processor\"??
Avatar billede zes Nybegynder
08. december 2000 - 15:32 #1
tillægsspørgsmål:
er der meget stor forskel på geforce MX og GTS grafikkortene.
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 15:46 #2
For det første synes jeg det er meget god ide at skifte K6-2´eren ud.

Det er blevet bekræftet at alle versioner K6-2 CPU´erne, har interne fejl så det ikke kan arbejde med mere en 2 aplikationer på en gang. Det vil sige.... De kan godt men ikke nær så godt som Athlon eller Duron...... nu vi er igang såååååå : TBIRD !!!!!!

Duron derimod, er en rimelig CPU taget i betragtning af dens lave pris.
Avatar billede teknik Juniormester
08. december 2000 - 15:48 #3
Ud fra dine ønsker vuderer jeg, at det er spil-performance der er på tale...
Mit skud er, at du vil opnå flest FPS\'er ved at sætte MX\'eren på dit nuværende system.
Voodoo2 vil \"maxe ud\" ved 4-500 mhz. processorhastighed.
Desværre har jeg ikke set tal for hvor godt K6-II og Gerforce kører sammen.
Pris p.t. 1300-1500 kr. afhængig af mærke.

Til fordel for Bundkorts løsningen taler, at der er meget mere \"prestige\" i at have en \"700 Mhz\".
Pris p.t. vel omkring de 22-2500 kr. (ikke checket)

Mit bud er \"gå efter grafikkortet\"...Odds er at grafikkort stort set vil holde prisen, mens AMD formodentlig vil lade processorerne droppe lidt mere i pris efter at Intel har lanceret P4.
AMD rider jo derudaf på bedste pris/ydelse - bølgen, og den tendens vil de nok forsøg at fastholde med alle midler.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 15:48 #4
JA der er meget stor forskel. Har du hørt om ordet GPU før ??

GPU´en overtager en del af CPU´en arbejde. Dette får både system til at køre flydende og hurtigt.

F.eks: Hvis du har et TNT2 og så køber et GeForce GTS. Der vil man kunne mærke forskel, selv bare i windows.

Hvor mange ram vil du have på dit Geforce
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 15:52 #5
Helt enig Teknik, meeeen jeg foreslår stadigt at han opgradedre CPU´en. Der er virkelig mange bugs i K6-2´erne
Avatar billede zes Nybegynder
08. december 2000 - 15:53 #6
Er der nogeyt om at en 200W strømforsyning taber pusten ved duron700/geeforceMX kombination.
eller skal man tale T-bird/GTS???
ZES
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 15:58 #7
Ja tal du bare om det. DEt er virkeligt durt at have T-Bird/GTS kombination.

Duron 700 Mhz koster: 715 kr. Meget billigt for den kraft man får.

T-bird 700 Mhz koster: 1309 kr. men det er også den eneste/mindste der sidder i slot A. Hvis du il højere op skal du have et bundkort der understøtter: Socket A.

Angående Strøm så er det fuldstændigt rigt at man mindst skal have en 300w strømforsygning. Hvis man altså gerne vil have et stabilt system. :-)
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 16:00 #8
durt = dyrt
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 16:05 #9
Jeg kan meget varm foreslå EPOX 8KTA-2 som understøtter socket A / VIA KT133 / 6PCI-1ISA-1AMR-1AGP / IDE100.

Derefter ligger valget mellem. Geforce GTS eller MX

AGP-V7700 GeForce2 GTS Pure Retail  32 Mb  - - koster: 2.083 kr.
Vil du virkeligt spille så købt et Geforce med 64 ram i stedet. 3.199 kr.

Rene forslag men det er jo ikke til enhver pung :-=

Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. december 2000 - 16:49 #10
Som opfølgning på teknik\'s indlæg har jeg tjekket de to forskellige konfigurationer, der begge ebber ud med en 3DMark2000 score på ~2100, uanset om du vælger at opgradere CPU eller skærmkort =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. december 2000 - 16:51 #11
Hrm.. det var nu kun en kommentar, for at supportere teknik\'s indlæg :|
Avatar billede teknik Juniormester
08. december 2000 - 17:59 #12
Hey Xtom`...hvor meget hardware har du egentlig på lager.....?-)
K6/Duron/voodoo2/MX...
...Jeg har godt nok haft de typer forbi, men aldrig fået testet dem sammen....
Havde egentlig troet (på rygrad...) at MX ville være vinder med 10-20%
Pænt af dig at præcisere fakta :-)))
Avatar billede teknik Juniormester
08. december 2000 - 18:05 #13
>>Sez Har lige talt med en, som ikke kunne få sin Duron platform \"op og køre\" på en 230W PSU, men dog på en 250W \"Athlon approved\"...300W anbefales varmt.
Mht geforce 2 MX  vs. Geforce 2 GTS, så er ydelsesforskellen vel fra 20-40%  målt i FPS\'er
i de mest gængse tests.....se nærmere på www.sharkyextreme.com hvor der ligger en test