Avatar billede kamazo Nybegynder
08. juli 2003 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TAB funktionen til Insert.

Hej, Er der en mulighed for at man kan få en slags hotkey til at flytte F.ek TAB over til Insert, altså ikke selve tasten, men så Insert virker som TAB.

På forhånd tak
Avatar billede kamazo Nybegynder
08. juli 2003 - 14:48 #1
OS Win2000
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 18:40 #2
Det kan klares med en Keyboard Scan Code Mapning.

Kopier teksten mellem de to stiblede linier, og sæt den ind i notepad.
Gem filen som insert.reg (husk at sætte filtypen til alle filer i stedet for *.txt).
Dobbeltklik på filen, svar ja til at tilføje informationen til registry.
Genstart maskinen.
Nu virker Insert-tasten som tabulator-tast. Dette gælder for alle brugere, på den aktuelle maskine.

-------------------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,0F,00,52,E0,00,00,00,00
-------------------------------------------------------------------------------

Brug denne fil, til at sætte tastaturet tilbage til normalt.
-------------------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=-
-------------------------------------------------------------------------------

:-)
Avatar billede kamazo Nybegynder
09. juli 2003 - 07:54 #3
weee Ok, det vil jeg prøve :)
Avatar billede kamazo Nybegynder
09. juli 2003 - 09:54 #4
Tak for hjælpen, det ser ud til det virker :) Det var sq nice.