Avatar billede ripley Nybegynder
05. april 1999 - 00:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruges Personal Webserver?!

Jeg skal lave en såkaldt indkøbskurv i ASP - og kunne tænke mig at bruge pws i dén forbindelse, som foreslået. Men jeg er lidt på bar bund - hvad kan pws bruges til og hvordan??! Kan nogen give mig et hurtigt indblik?!
Avatar billede cybles Nybegynder
05. april 1999 - 21:34 #1
Personal Web server giver dig mulighed for at køre en række services på Internettet uden det store kendskab til cgi, java o.s.v. Du kan med Peronal Webserver lave gæstebog, forum, søge-redskaber m.m på en meget nem og hurtig måde. Jeg håber dette var svar nok eller skriv bare noget mere om hvad du gerne vil vide...
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
05. april 1999 - 21:36 #2
Bør du ikke helere bruge IIS 4.0 (NT Server), hvis det er noget med handel at gøre, da den kører mere stabilt.
Avatar billede ripley Nybegynder
06. april 1999 - 12:10 #3
Nu accepterer jeg svaret - for mit spørgsmål var nok lidt upræcist. Men jeg er egentlig mest interesseret i konkret at vide, hvordan jeg bruger pws i forbindelse med udformningen af en hjemmeside med "indkøbskurv"; lavet i ASP.
[127144146281]: Sikkerheden behøver i dette tilfælde ikke være 100% i top - da det kun er i forb. med et valgfagsprojekt - og jeg har en fornemmelse af, at psw er lettere at bruge end ISS - er det ikke rigtigt?
Avatar billede fragment Nybegynder
18. april 1999 - 20:32 #4
Jeg ville mene det var underordnet om du brugte IIS eller PWS, hvad sværheden angår.
IIS er jo bare til NT, og mere stabilt som før nævnt.
Jeg spurgte mit webhotel om alt hvad jeg lavede i PWS også virkede på deres IIS server, og de svarede ja.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 1999 - 17:17 #5
Jeg vil gerne bruge PWS til at se de asp-sider, jeg laver - uden at behøve at publish'e dem til internettet...
Hvordan fungerer det? (Hvordan "uploader" jeg til PWS mappen? Hvordan ser jeg filerne (kører asp, cgi osv...?)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juni 1999 - 17:43 #6
for at se filerne
http://localhost/filens_navn_her

du gemmer simpelt hen filerne i mappen, de skal ikke oploades
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 1999 - 19:12 #7
Når jeg ser i http://localhost/ laver IE det om til http://localhost.stofanet.dk/ (da jeg har stofanet :-D)

Skal der laves noget om i IE konfigureringen?
Avatar billede ugleblaaberg Nybegynder
13. juni 1999 - 23:33 #8
Ja skywalker, gå ind under "Network Neighborhood" og tryk på fanebladet "identifikation", ændre derefter "computer navn" til f.eks "MinWeb".
Til sidst går du tilbage til browseren og skriver "MinWeb" istedet for "localhost".

Husk også at den mappe du har dine ASP filer i, skal være tilføjet i PWS for at det virker.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 00:11 #9
ugle>> det virker ikke, men jeg har løst det ved at fjerne min proxy server (ups..)!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. april 2000 - 22:33 #10
Hje allesammen

Nu lyder det som om i har rimeligt styr på det der med PWS...  nu er mit spørgsmål bare lige hvor jeg finder den hende, for jeg mener den skulle findes i Win2K  Professional som jeg sidder på.  er det mig som er galt på den?