Avatar billede michael_007 Nybegynder
08. juli 2003 - 14:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ADSL og ZyXEL router

Jeg havde en strømsvigt her i weekenden, hvilket resulterede i at min CC ADSL Router stod slukket hele weekenden. Da jeg kom hjem igår kunne jeg se at xDSL lampen på Routeren, der fortæller at der er forbindelse, ikke var tændt. Mit spørgsmål er, kan der ske noget ved at ens Router står slukket i længere tid. Jeg har prøvet at slukke den og tænde den igen, jeg har også prøvet at resette den uden held.
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 14:28 #1
Er du sikker på at det ikke er den som er årsagen til at strømmen gik! men det kan jo være tilfældigt at den er gået samtidig med.

men nej den skulle kunne tåle at være slukket
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2003 - 14:30 #2
Nu kender jeg ikke så meget til Cisco routeren fra CC, men hvis du også har et ADSL modem, så prøv at slukke og tænde for det også.

Routeren tager ikke skade eller mister opsætning af, at blive slukket.

JP
Avatar billede michael_007 Nybegynder
08. juli 2003 - 14:35 #3
>Kenp Nej nej, jeg bor i en gamle lejlighed og det var hele blokken der havde problemer.

>jpvj Det er en zyXEL Prestige 650 R

Skal man lade den stå slukket i et par minutter eller er det nok bare at slukke den i et par sekunder for derefter at tænde den igen.
Avatar billede chrisjon Nybegynder
20. august 2003 - 03:48 #4
Ring ind til cybercity, de kan nok hjælpe dig, jeg har prøvet 2 gange at lampen ikke lyste og det var pågrund af deres central var fucked, så der er nok stor chance for at fejlen ligger hos dem.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
20. august 2003 - 17:38 #5
Sorry, det var CC der havde lavet rod med deres regning system, så de troede jeg havde glemt at betale min regning, men det er ordnet nu.