Avatar billede johannesdm Nybegynder
08. juli 2003 - 14:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Diskette med smadret FAT tabel

Min storebror sad og hentede filer fra to disketter. DA han sætter disk nr. 2 i påstår windows at der er det samme på de to disketter. Men det er der ikke! Filerne på disk nr. 2 kan ikke åbnes og er alle smadret.

Jeg tror windows overskrev FAT tabellen på disk 2 med den fra disk 1. Kan man genetablere denne på disk 2?

Håber nogen kan hjælpe da der ligger meget vigtig data på denne disk.

/J
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 14:11 #1
Jeg tror windows overskrev FAT tabellen på disk 2 med den fra disk 1. <-- Det tror jeg ikke kan lade sig gøre.
Er I sikre på at der ikke er adgang til den diskette ? Prøv at reboote PC'en og start med at hente fra disk 2
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. juli 2003 - 14:14 #2
Prøv at kør en fejlsøgning på disketterne
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 14:15 #3
Eller put den i en anden PC - det kan være drevet heller ikke har det for godt.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 16:31 #4
http://www.webattack.com/get/pcinspector.shtml
Husk at få koden med.*S*
Det er blevet Freeware, og det har før reddet data fra en diskette hos flere forskellige.
Avatar billede johannesdm Nybegynder
08. juli 2003 - 20:12 #5
hmm har prøvet et par gange med programmet, desværre med samme resultat hver gang. Jeg får en lang liste med nogle mapper som aldrig har været på disken men kan ikke se nogle af de filer som jeg leder efter. Og de lå selvfølgelig alle sammen i roden. Kan man ikke genopbygge FAT-tabellen udfra de data der ligger på disketten?

/J
Avatar billede johannesdm Nybegynder
08. juli 2003 - 20:13 #6
Og jeg har prøvet at genstarte, putte den i et andet drev og meget meget mere. Problemet er at jeg er MAC-tekniker og er lidt på bar bund når det kommer til PC.
Avatar billede teknik Juniormester
08. juli 2003 - 23:43 #7
hmmm.
Her er et par stjålne links, som skulle kunne genfinde data, selv efter formattering.
er måske noget du ku' bruge.

http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Disk_Maintenance_and_Repair_Utilities/Harddisk_Data_Recovery_Software_Download.html

http://j-g-k.homepage.dk/download( se efter Lost & Found)

R-ndelete : http://tucows.cybercity.dk/filerecovery95_default.html

...har selv makket lidt med en skadet HDD, men var dog ikke heldig...(eller tålmodig nok).
Men er jo nok lettere at have tålmodighed til 1,4mB frem for 80GB

mvh :-)
Teknik