Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 12:14 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Den sender e-mails hele tiden

Jeg fik en e-mail som hed "movie" og trykkede på den attached fil, efter det har min computer sendt e-mails uafbrudt. Den sender konstant e-mails, og det er kun fordi jeg har Norton jeg ved den sender e-mails hele tiden, eftersom den tjekker alle udgående e-mails. Nogen der ved hvad jeg kan gøre og hvilken virus det er?
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2003 - 12:18 #1
Det kunne være denne her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sobig.c@mm.html

Opdater dit antivirusprogram, sæt live scanning til og lav en fuld systemscanning.

Du kan også hente og køre dette værktøj: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sobig.c.removal.tool.html
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2003 - 12:18 #2
Ups - det var et svar.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 12:20 #3
Mit Norton er fuldt opdateret og hvis jeg skal køre en fuld system scaning, så har den nået at sende flere hundreder e-mails imens vil jeg tro.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 12:21 #4
Men ja det er den, tak
Avatar billede yeti Nybegynder
08. juli 2003 - 12:46 #5
Du kan jo afbryde forbindelsen til nettet mens du laver en fuldstændig scanning med din norton.

Prøv for en sikkerhedsskyld også at scanne vha en on-line scanner fx http://housecall.trendmicro.com
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 12:52 #6
Meget vigtigt!! Jeg har lige downloadet programmet og den kunne ikke finde w32.sobig eller hvad den nu hedder på min computer, og full system scanning virkede heller ikke, og nu har den sendt op mod 100 e-mails mens det blev gjort!!! :-(
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 12:52 #7
Hvordan afbryder jeg forbindelsen? Jeg har ADSL
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2003 - 12:53 #8
Kan du ikke lige poste den originale mail her, så vi kan identificere virus'en helt præcist?
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 12:55 #9
Please see the attached zip file for details. Stod der og så var der en zip fil der hed yourdetails.zip
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. juli 2003 - 12:57 #10
Du opretter et spørgsmål, hvori du smidder en logfil fra HijackThis. Du finder prg. her: http://www.lurkhere.com/~nicefiles/ og på http://www.spywarefri.dk under værktøjer kan du læse om programmet. Det tager lang tid at gå gennem sådan en logfil, men du bliver fri for dit utøj bagefter. Du kan evt. også benytte dig af spyware´s forum.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 13:00 #11
Fatter intet af det der? Men virussen passer jo egentlig udmærket til den første der var beskrevet, men det program der bliver henvist til eller mit Norton Anti Virus kan ikke finde den.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. juli 2003 - 13:11 #12
Du kan prøve at ligge din log enten her, eller i spywarefri´s forum, jeg ser den begge steder. http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
Og så slipper du også for at give flere point ud. HijackThis kan finde rigtig meget utøj, og ved hjælp af et klik fjerne det.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 13:13 #13
Min log?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. juli 2003 - 13:16 #14
Ja se svar kl. 12:57:01
Avatar billede yeti Nybegynder
08. juli 2003 - 13:16 #15
Du kan tage net stikket ud af din pc. Så bliver der ikke sendt noget. Du kan selvfølgeligt ikke samtidigt følge med i denne grp.
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2003 - 13:17 #16
Har du læst, forstået og fulgt instruktionerne?

Det kan være at denne version er bedre...

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.mankx.removal.tool.html
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 13:32 #17
Læser nu. Mht. til w32.sobig virussen, så har jeg ifølge mit anti virus program allerede 9 af dem i karantæne på min computer, så hvis det havde været den samme virus, mon ikke den også havde fundet den, når nu den har fundet dem tidligere.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 13:58 #18
Hvis jeg giver denne log fil videre, vil den så ikke også vise en hel masse personlige handlinger? Hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg vil gerne have løst problemet, men samtidigt skal alle og enhver jo ikke vide hvad jeg laver på min com.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 14:00 #19
Og jeg har prøvet den version der skulle være bedre, men heller ikke den fandt noget...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. juli 2003 - 15:03 #20
Din log vil ikke vise personlige handlinger, men vil dog vise hvilke programmer du har installeret og ikke andet. Hvis du hellere vil ligge den ind på Spywarefri´s forum som ikke er så kendt endnu, kan du jo bare gøre det. Men der er intet som kan bruges imod dig i sådan en logfil.
Avatar billede summer Mester
08. juli 2003 - 15:12 #21
Jeg synes det tyder på, at der er blevet installeret et "Dialerprogram" på din computer da du åbnede den vedhæftede fil. Hvis det er en sådan, finder du den jo ikke med et AVP, da det jo ikke er en virus. Hvis ikke nogen af ovennævt forslag virker, kan du prøve at gå ind i Registreringseditor - skriv Dialer og søg. Hvis du finder et mistænkelig program under Dialer i din Registry, så slet det.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 15:50 #22
Jeg håber fandeme ikke det er et dealer program.... Hvordan går jeg ind  registreringseditor?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 16:22 #23
Du er nødt til at komme med den logfil, du kan jo lave den og gennemse den hjemme for at se om der er noget du ikke vil vise, men der kommer altså ingen passwords, netbankkonto eller hvad du ellers er nervøs for.
Vi har haft masser af logfiler til gennemsyn her, og så småt i det forum Aovergaard linker til, der har ALDRIG været personlige oplysninger i en log jeg har kigget på, og jeg har sq set nogle stykker efterhånden. ;o)
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 16:49 #24
Okay, men det er nu kun en lille logfil, men ja tjekker den lige igennem og ser om der er passwords o.lign i den. Men hvordan går jeg ind i den registreringseditor?
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 16:50 #25
Det er forresten ikke så lang tid siden jeg har slettet cookies osv. så jeg håber man kan bruge den alligevel...
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 16:51 #26
Du har valgt "Save log"?
Så laver den en en fil kaldet "hijackthis.log" den kan du åbne ved at dobbeltklikke på den, så skulle den gerne åbne i notesblok.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 16:54 #27
Magneto>>Ja, det kan vi.
Hvis du ikke vil have den lagt her, så send den til from09sej@webspeed.dk
Så bliver det kun Aovergaard og jeg der kommer til at se den.*S*
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 16:56 #28
Jeg sender den om 2 minutter....
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 17:02 #29
Hvordan kan det forresten være en dealer, hvis det er det. Skal man ikke have modem så?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 17:05 #30
Jeg tror nu ikke det er en dialer, der gør det der, men det finder vi ud af.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 17:06 #31
Sendt
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 17:06 #32
Jeg har fået loggen, men det kan godt tage nogle timer, inden den er tjekket igennem.
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 17:07 #33
Tager det virkelig så lang tid. Mange tak for din hjælp, jeg vil komme igen om et par timer så, tak.
Avatar billede summer Mester
08. juli 2003 - 18:55 #34
Registreringseditor:
Start > Kør > regedit > Registreringseditor > Rediger > Søg > Skriv i søgefeltet Dialer > Hvis her fremkommer et lille exe-program, som har forbindelse med din logfil, så har du synderen - slet den
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 19:17 #35
Nu prøvede jeg først lige på min lillebrors computer og der kom et progtam frem der hedder Tapi 3,0 Dialer Class?
Avatar billede magneto Nybegynder
08. juli 2003 - 19:18 #36
og det samme gjorde der på min
Avatar billede dinky Nybegynder
12. juli 2003 - 13:49 #37
Det er en virus.
Jeg har selv haft den !!!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juli 2003 - 14:08 #38
dinky-> Ja det var virus. Og vi har heldigvis fået ham clean nu. Hvis du vil følge tråden kan du se den her: http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903&group=5&thread=8068