Avatar billede instagibbon Nybegynder
08. juli 2003 - 10:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan "sætter" man win 2k op til at linke

Jeg win 2k-prof, og vil gerne linke i bla. Diablo2..Men det kan jeg ikke. Netværket kan ikke fungere ordentligt!!
Vi kan ikke "se" hinandens ´putere på "netværkets-mappen" i win2k. Vi kan ikke få en gyldig IP-addresse til at virke.. Vi kan ikke få kontakt med hinandens ´putere....
Det er sansynligvis fordi vi gør det forkert!!

Hvordan få man netværket op og køre i win2K??? Altså hvordan linker man step-by-step??!!

hjælp!!!
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 10:40 #1
nu har jeg ikke forstand på diablo2!

lige nogel spørgsmål først har i router eller kun adsl med flere dynamiske ip-adresser?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. juli 2003 - 10:41 #2
Hvordan er i connected? Gennem en router / switch eller direkte?
Avatar billede instagibbon Nybegynder
08. juli 2003 - 13:58 #3
i første omgang, direkte!!! Men senere har vi fået en switch (5 ports mini)...
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 14:02 #4
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

prøv denne guide først hvis det ikke lykkeds!!!!

så ved jeg det lykkeds med denne!
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. juli 2003 - 14:07 #5
Du skal i første omgang sørge for at dit kabel er krydset.
Hvilken workgroup jeres computere er sat op til har ingen effekt på diablo, men det gør det nemmere at se hinanden via normal mappe-deling etc hvis i er i den samme.
Det kan du ændre under Egenskaber for denne computer -> Netværksidentifikation -> Egenskaber.
Ellers tager ud lige en egenskaber for netværkssteder og derefter egenskaber for din LAN forbindelse.
Installer TCP / IP , klientprogram til microsoft netværk , fil og udskriftsdeling osv...
Jeg ved ikke om Diablo kræver IPX installeret (det gør en del ældre spil vidst), men installer den for en sikkerheds skyld.
Protokoller ->  NWLink IPX/SPX/NetBios kompatibel etc...
Prøv så at definere jeres ip addresser som henholdsvis 192.168.0.1 og 192.168.0.2 med subnet mask 255.255.255.0 - husk naturligvis at genstarte begge computere. Vend tilbage hvis der stadig intet sker.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. juli 2003 - 14:11 #6
I øvrigt, siden du nu sidder på internettet og skriver... Har du 2 netkort i den ene pc, 1 til internet og 1 til LAN?
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 14:13 #7
jakobsynder -> han skriver at han har direkte forbindelse og sat til en swich!

hvad skal han så bruge krydsede kabler og manuelt indtastede ip-adresser til!!!

og det med ipx har jeg linket til!
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. juli 2003 - 14:14 #8
Beklager, havde ikke set du havde smidt link før jeg skrev.
Men jeg synes han skrev at i første omgang skulle han have en direkte forbindelse. Og jeg forstod så at han først senere vil få en switch.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. juli 2003 - 14:16 #9
tilføjelse: ip addresserne var bare for at få lidt hurtigere opstart i tilfælde af direkte forbindelse.
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 14:20 #10
jakobsynder -> oki, troede bare ikke du havde læst overhovedt ;) men du kan ikke manuelt indtaste ip-adresser til adsl ;) kun som multiip og få det til at virke som Lan (mit link2)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. juli 2003 - 14:22 #11
Nej, men med en direkte forbindelse kan han jo af gode grunde heller ikke være på nettet samtidigt, medmindre han har 2 netkort.
Derfor mit spørgsmål :-)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. juli 2003 - 14:36 #12
kenp >> i øvrigt lyder det egentlig, som om han bare er interesseret i at det virker så hurtigt som muligt, og ikke at lære en masse, selvom det ser ud som nogle gode artikler du har fundet der.

Men måske tager jeg fejl. Svartiden fra ham kunne tyde på at han læser flittigt :-)
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 14:38 #13
dem jeg linker til er jo guide til vhordan man sætter det op ;) og ikke så meget en teknisk forklaring.

eller han er gået til kaffepause ;)
Avatar billede instagibbon Nybegynder
08. juli 2003 - 15:29 #14
Det var sandelig en stor hjælp :D Jeg takker, og kaster mig på mine ydmyg knæ i anderkendelse!!!!
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 22:32 #15
Det var så lidt, jeg takker for point :)