Avatar billede jegerenho Nybegynder
08. juli 2003 - 02:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved installation af Windows XP Pro

Hej...

Jeg sidder her og prøver at installere mit Windows Xp Pro på min hjemmebyggede pc... Men.... Når den inde i windows setup skal til at installere enhederne, kommer der en fejlmeddelelse frem om at windows er lukket for ikke at beskadige computeren.... Så står der "KERNEL_ et eller andet.... forhandleren siger at det er rammene.... kan det passe... Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede trille Nybegynder
08. juli 2003 - 02:15 #1
Det kunne sagtens tænkes at være korrekt - måske har du et problem med dit bundkort, men det er typisk et symptom på problemer med din RAM.

For lige at løbe alle muligheder igennem, vil jeg lige anbefale dig at prøve med et alternativt installationsmedie, det kunne jo være at der er en fil som er svær at læse.

Venligst,
Claus
Avatar billede jegerenho Nybegynder
08. juli 2003 - 03:00 #2
jaa.... så må jeg jo bare få dem byttet.... til nogle andre... hvis nogen ligger inde med nogle DDR ram, er de velkommen til at kontakte mig: jegerenho@yahoo.dk
Avatar billede peet-49 Novice
08. juli 2003 - 08:32 #3
Har du HD og cdrom på samme kabel? De skal være jumpet rigtigt.
Avatar billede mik30 Nybegynder
08. juli 2003 - 09:43 #4
Prøv lige at teste dine ram http://www.memtest86.com/memt30.zip
Avatar billede jegerenho Nybegynder
08. juli 2003 - 13:57 #5
peet49 > de sidder ikke på det samme kabel... men lige en ting... bag på cdromen står der master og slave... hvilken en skal jeg jumpe? skal den side på master?
Avatar billede jegerenho Nybegynder
08. juli 2003 - 14:59 #6
nå... ingen svar!
Avatar billede the_collector Novice
08. juli 2003 - 15:04 #7
Sikke hurtig du er til at lukke. Hvis cd-rommen sidder helt for sig på sit eget kabel, så skal den jumpes som master. Hvis den sidder sammen med f.eks. en brænder, bør den jumpes som master og brænderen som slave.
Avatar billede peet-49 Novice
08. juli 2003 - 15:14 #8
Hvis du accepterer dig selv, kan vi ikke hjælpe dig.
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 15:16 #9
Sikke mange tråd du har om dette enme! :.-)
Avatar billede jegerenho Nybegynder
08. juli 2003 - 22:05 #10
the_collector: OK, jeg prøver at sætte den som master... MEN kan det være rammene?
Avatar billede peet-49 Novice
08. juli 2003 - 22:18 #11
Det kan sagtens være rammene, det er det meget ofte.
Avatar billede the_collector Novice
09. juli 2003 - 11:36 #12
Som peet49 skriver, så er det meget tænkeligt at det er rammene. Den type fejl skyldes næsten altid enten diske, som er jumpet forkert eller fejl i rammene eller disksystemet.