Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
08. juli 2003 - 01:36 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Subwoofer - Indkøb - Hvad jeg skal købe?

Skal ud og invistere i en Subwoofer, men hvad skal jeg kigge efter? Den skal primært bruges til at pifte min bas fra computeren lidt op, men hvad skal jeg kigge efter? (Bag på mit anlæg er der sådan et rundt stik hvor der står subwoofer)
Er helt på bar bund... Kan i hjælpe?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
08. juli 2003 - 08:32 #1
Jeg synes du skal kigge i dine papirer for anlægget om det er en aktiv sub du har brug for.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
08. juli 2003 - 08:33 #2
Så kan jeg hjælpe dig derfra!
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
08. juli 2003 - 08:55 #3
Nå men her er en aktiv sub som er helt perfekt til film osv. Har selv hørt den hos en ven. Den giver virkelig en sublim lyd.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
08. juli 2003 - 08:57 #4
ups glemte url'en: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=157&zoneid=3

Ellers så prøv og kigge på http://www.hifi4all.dk der er ret mange test's.
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. juli 2003 - 10:00 #5
Det er fuldstændigt (relativt) umuligt at sige hvad du skal købe, alt efter hvor meget du vil betale, skal det lyde højt eller godt (nogle kan faktisk begge dele), aktiv eller pasiv, sort eller klirsebær, stereo eller surround osv osv.

Hvis du skal bruge den til musik og PC, synes jeg den skal være aktiv, hvis du altså vil betale for det. Skal den være med i et surround sæt, er det næsten et must...

Tag ned i den lokale HifiKlub eller TapeConnection og lyt, se og føl på dit Dankort hvad du vil have og kan betale.

Bare for at modsige mig selv, vil jeg dog skrive et enkelt produktnavn, som jeg synes du skal lytte på (i HifiKlubben) "Dali".
Subben er OK, prisen ligeså, og så fåes den i flere størrelser og priser:-)

Men lyt dig frem, og få evt. lov til at levere tilbage/bytte, hvis det lyder af "mudder på et varmt bliktag" når du kommer hjem...

/J
Avatar billede bonet Nybegynder
08. juli 2003 - 10:10 #6
Disse højtt. bruger jeg selv: Altec Lansing. Tjek http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384807919. De er ikke dyre og så er SUB i trækabinet!!!
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
01. november 2003 - 16:40 #7
argh tror vidst det er lukketid... jones net smid da lige et svar :)
og undskyld jeg ikke har kommenteret spørgsmålet endnu, skal ikke kunne give en god grund til dette :)
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. november 2003 - 11:50 #8
Har du fået købt noget - og hvad blev løsningen?

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. november 2003 - 11:50 #9
skulle være et svar...
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
04. november 2003 - 18:27 #10
jones_net - har ikke købt noget :)... venter til jeg har nok penge til at kunne købe noget ordentligt :)
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. november 2003 - 11:22 #11
god ide´!

/J