Avatar billede snz Nybegynder
08. juli 2003 - 00:29 Der er 22 kommentarer

TMPgenc vil ikke acceptere AVI

Jeg har redigeret en lille film i Studio DV 8 og vil gerne overføre den til SVCD. Studio DVs egen konverter er ubrugelig, så jeg har genereret en AVI fil(med Indio codec) til brug i TMPgenc (2.5). Problemet er, at når jeg ber TMPgenc om at render får jeg en fejlmeddelelse om at programmet ikke kan åbne filen eller at filformatet ikke er understøttet(hvad jeg ikke forstår, da Indio codecet jo er installeret). Jeg har prøvet at topprioritere "Direct show file header" i "Environmental settings" i "VFAPI-plugins" i TMPgenc, men lige meget hjælper det. Hvad skal jeg gøre
Avatar billede frewald Nybegynder
08. juli 2003 - 00:32 #1
kan du åbne filen i eks. mediaplayer ?
Avatar billede zenze Nybegynder
08. juli 2003 - 01:45 #2
Jeg har hentet Gordian Knot Codec Pack 1.3 her og installeret hele møget, og så kører TMPgenc.
Avatar billede snz Nybegynder
08. juli 2003 - 01:46 #3
Jeg har ingen problemer med afspille AVI-filen i Mediaplayer.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. juli 2003 - 01:46 #4
Hov, du fik ikke linket. Her er det:
http://www.doom9.org/index.html?/leech.htm
Avatar billede snz Nybegynder
08. juli 2003 - 01:57 #5
Jeg har installeret Gordian Knot Codec Pack 1.3. Det hjalp desværre ikke.
Avatar billede frewald Nybegynder
08. juli 2003 - 08:58 #6
Præv at eksportere i en anden codec
Avatar billede snz Nybegynder
08. juli 2003 - 09:21 #7
Jeg har prøvet andre af de avi codecs, der er i Studio DV uden det har hjulpet.
Avatar billede frewald Nybegynder
08. juli 2003 - 10:25 #8
prøv evt TMPgenc på en anden maskine (har ført set det hjælpe)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 13:30 #9
Prøv at installere det her DV codec: ftp://ftp.canopuscorp.com/pub/drivers/dvcodec.exe
Avatar billede snz Nybegynder
08. juli 2003 - 18:06 #10
Først: jeg håber ikke jeg gør noget forkert ved at afvise phatlasses svar. Jeg har ikke brugt eksperten.dk før. Canopus' dvcodec før ingen forskel.
Avatar billede snz Nybegynder
08. juli 2003 - 18:07 #11
Glemte at skrive at jeg ikke har mulighed for at prøve på en anden maskine (til frewald)
Avatar billede zenze Nybegynder
08. juli 2003 - 20:15 #12
Her er et link til Conversion Guides - også hos doom9.org:
http://www.doom9.org/index.html?/conversionguides.htm
Avatar billede snz Nybegynder
08. juli 2003 - 21:09 #13
Udmærket link. Jeg er kommet så langt at hvis jeg åbner AVI-filen i Virtual Dub og gemmer uden audio, så vil TMPgenc påbegynder at render. Men lyden skulle jo gerne med.
Avatar billede frewald Nybegynder
08. juli 2003 - 22:35 #14
kan du vælge andre indstillinger for audio export når du eksporterer ?
Avatar billede frewald Nybegynder
08. juli 2003 - 22:39 #15
Hvis du vil kan du sende en lille avi fil (under 10mb) der ikke vil encodes til mig - så kan jeg forsøge om jeg kan encode den med TMPGenc: rune@frewald.com
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 07:53 #16
Du kan de-multiplexe din .avi fil med VirtualDub.
Du har åbenbart fået lavet dig en .avi fil ude lyd.
For at få lavet en lyd-fil, så du ender op med en .avi (uden lyd) og en .wav fil (lyden), skal du starte med at åbne din oprindelige .avi fil i VirtualDub.

File -> open video....
File -> save wav (navnet på din nye wav fil)

Nu kan du så åbne din .avi og din wav. fil i TMPgenc, og reencode til SVCD.

Håber det virker....
Avatar billede snz Nybegynder
09. juli 2003 - 15:06 #17
Tak for tilbudet frewald, men jeg er bange for at selvom det er en lille film så fylder den for meget, den varer den over 30 min (over 5 gb).
Jeg har prøvet som phatlasse foreslår at separere billede og lyd i Virtual Dub, alligevel vil TMPgenc ikke acceptere waw-filen, men altså som sagt gerne AVI-filen hvis den åbnes alene uden lyd.
Avatar billede frewald Nybegynder
09. juli 2003 - 19:14 #18
hvilken version af TMPgenc bruger du? Og har du evt. prøvet at reinstallere?
Det jeg mente var at hvis du lavede en film på måske 5 sekunder og der stadig var problemer med den, kunne du maile den til mig.
Avatar billede snz Nybegynder
09. juli 2003 - 20:01 #19
Jeg bruger version 2.59 og ja - jeg har prøvet at reinstallere. Jeg sender en lille AVI fil frewald.
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
11. juli 2003 - 09:40 #20
Brug TMPEnc Plus
Avatar billede snz Nybegynder
11. juli 2003 - 14:20 #21
Jeg bruger TMPgenc Plus.
Avatar billede snz Nybegynder
11. juli 2003 - 14:22 #22
Glemte at sige at jeg har fået det til at fungere med en Trial-version - 30 dages brug.