Avatar billede mastersite Nybegynder
07. juli 2003 - 23:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indsæt webcam på min HP

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside, hvor jeg nu gerne vil gøre det muligt at vise mit webcam på - via mediaplayer.

Og nu det store spørgsmål - hvordan gør jeg det ? - nogen der kender en ABC til hvordan jeg griber det an ???

Jeg har idag et helt alm. webhotel der understøtter ASP m.m. ved wannafind....er det godt nok...eller kræver det en special løsning ???
Avatar billede matz Nybegynder
07. juli 2003 - 23:27 #1
brug www.webcamxp.com - der kan du streame ud til den hjemmeside du vil have dit webcam online på. Den laver os koden for dig... Og den opdatere ikke hvert 2. sek... Men hele tiden!

Og det er 100% gratis

Sig hvis du har nogle porblemer med det.

- Men den vises ikke i media player, men er det ik os ligemeget ?
Avatar billede matz Nybegynder
07. juli 2003 - 23:27 #2
Eks. på kode:

<TABLE borderColor=black cellSpacing=0 cellPadding=0 border=2>
<TBODY>
<TR height=244>
<TD width=324 height=244><IFRAME src="http://xx.xxx.xxx.xxx:8080/index1.html" width=324 height=244></IFRAME></TD></TR></TBODY></TABLE>

der hvor "x" er, skal du sætte din ip adresse ind.
Avatar billede matz Nybegynder
07. juli 2003 - 23:33 #3
Jeg har lige opdaget at de har lavet lidt om på deres hjemmeside (www.webcamxp.com) - Men der er mulighed for "WebcastXP, Windows media streaming"

Kig her: http://www.webcamxp.com/productsadv.html
Avatar billede matz Nybegynder
07. juli 2003 - 23:34 #4
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. juli 2003 - 23:57 #5
fedt program, tak for det matz! :-)

men kan man ikke styre hvor meget upload den bruger?!
Avatar billede matz Nybegynder
08. juli 2003 - 00:03 #6
Var så lidt Metal_Hansen :)

Hmm, mener du hvor mange frames den skal sende ?

Jeg ved at man kan se hvem der kigger på dig, altså du kan se deres ip, plus at du kan se hvor mange der er "online" Og ser dig... Og man kan tilslutte 5 webcam´s i programmet.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juli 2003 - 00:08 #7
det er bare pga. jeg deler mit net med 4 andre, og vi har kun 256 upload, så det bliver jo hurtigt suget, specielt hvis der er to inde og kigge på siden..

så kan man ikke sætte uploadbegrænsning på på en eller anden måde - evt. vha. fps el. andet
Avatar billede matz Nybegynder
08. juli 2003 - 00:12 #8
Hmm, Det ved jeg faktisk ikke. Men jeg kan sige dig at jeg sidder med 3 andre, som jeg deler net med (1024/128) Og jeg kan sagtens kører det godt uden de andre har rigtig har nogen påvirkning af det, men jeg tror os at den selv indstillere sig, eller kan du altid ændre hvilken størrelse du vil have sendt dig selv ud på nettet i, så den ik skal sluge så meget :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juli 2003 - 00:14 #9
ja , jeg leger lidt med det senere :)
må hellere gå iseng - har sq hovedpine :(
men tak for det igen :)
Avatar billede matz Nybegynder
08. juli 2003 - 00:22 #10
hehe var så lidt :)