Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 20:17 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Dødt batteri

Hejsa

Jeg har en død batteripakke - sådan en til fjernstyret bil/båd på 7,2 volt. Kan man finde ud af hvilke celler der er færdige, så man kan nøjes med at skifte dem?????

Jeg har en smule måleudstyr til rådighed!
Avatar billede kop Nybegynder
07. juli 2003 - 20:20 #1
ja med en pære fra en lommelygte og en stump ledning den celle hvor pæren ikke lyser er død /man kan også måle sig frem men der skal lidt belastning til (altså når pæren lyser
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 20:27 #2
Du kan godt finde den defekte celle som kop skriver, men det kan ikke anbefales at skifte den. Når man skifter en celle i bat pakke har den nye celle en anden kapacitet og aflades anderledes, i sidste ende dør pakken helt. Er pakke meget ny kan en celle identisk med de andre bruges, men så skal de udlignes.

Teko
Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 20:52 #3
ok- jeg har prøvet at måle på dem - og en af cellerne var helt død!  Men jeg kan altså ikke bare bruge en anden tilfældig celle - og slet ikke hvis de er på forskellig mAh???
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:00 #4
Selv med samme mAh. Vil pakke dø, fordi at nogen af cellerne bliver afladet før de andre, og kommer nogen af cellerne under 1V.  er  det noget skidt. Det samme gælder under opladning = mindre og mindre kap!
Hvor gammel er pakken?
Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 21:06 #5
gammel!!! Den er lige "genopdaget". Måske 5 år - måske mere!!!
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:15 #6
Ud!! Dur ik!  En ny pakke 1800mAh 7,2v koster ca 277,-
Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 21:17 #7
ja, men det er bare ærgeligt - har to af dem!!! Men pakke to giver alligevel godt 8 volt når det er opladet, men bilen synes stadig meget sløv - er det alderen på batt. der kan gøre det?
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:22 #8
Yep du måler uden at belaste batteriet
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:24 #9
har to på 2000mah du må købe?
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:26 #10
ups det må man vist ikke på eksperten!
Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 21:28 #11
ups - men hvad skulle de koste hvis man måtte??
Avatar billede stueplanten Nybegynder
07. juli 2003 - 21:30 #12
tjaaaaa hvis jeg var dig ville jeg bare købe et helt nyt.. :D
Avatar billede stueplanten Nybegynder
07. juli 2003 - 21:31 #13
hovsa det var ikke meningen det skulle være et svar.......
Avatar billede stueplanten Nybegynder
07. juli 2003 - 21:32 #14
jeg blander mig udenom..... :| jeg har heller ikke forstand på den slags :DDD
Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 21:32 #15
jeg har set et 3000mAh til 350 kr! det er vel okay - eller hvad?
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:36 #16
ved ik de skal jo sendes og koster jo også!
Det er "gamle" Topas celler de lidt størrer end de nye! så det vil være svært at sælge dem med god moral!
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:38 #17
Hvis du køber nye så køb Sanyo de er gode
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:41 #18
og køb den type der hedder NiCd!
Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 21:55 #19
hvad er der galt med Nimh????
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:56 #20
Hvis det ikke er noget du har tænkt dig at bruge meget tid på kan et andet mærke end Sanyo også bruges bare det er NiCd.
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 21:59 #21
De skulle vistnok ikke være så flinke til at levere en høj strøm, men til bil er de måske gode nok, Jeg flyver selv og her trækker vi nemt 12-40A
Men tag en snak med forhandleren
Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 22:00 #22
jeg troede de der Nimh var bedre og smartere!
Avatar billede teko Nybegynder
07. juli 2003 - 22:06 #23
Ja kender  en der er glad for dem, men har som sagt har jeg hørt at ikke kan levere en høj strøm i længer tid, jeg mener ikke at en bil trækker en meget høj strøm, men jeg ved det ikke
Avatar billede sbay Nybegynder
07. juli 2003 - 22:07 #24
ok - tak for sludderen!