Avatar billede leroy Nybegynder
07. juli 2003 - 18:54 Der er 28 kommentarer

Hvordan starter man en bil uden nøgle ?

Hej eksperten.dk, jeg ville bare lige spørge om hvordan man tænder en bil uden nøgle? Er det ligesom i film, hvor man bare river nogle kabler ud og kortslutter den?

På forhånd tak

mvh. Leroy
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 18:56 #1
Skal du ud og nakke biler da :-)
Avatar billede mock Nybegynder
07. juli 2003 - 19:22 #2
Bor du her i Vollsmose?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. juli 2003 - 19:26 #3
LOL!!

det kan gøres på flere måder... jeg tror ikke at det er ulovligt at poste svarene her..

1) jeg mener at man kan nøjes med at fjerne låsen-mekanismen, så kan der bruges en skrutrækker til at dreje tingesten der starter bilen..

2) du overrider system ved at finde de 2 ledninger der starter bilen, og forbinder dem.. det er lidt svært, og du vil højest sandsynligt disable andre funktioner i bilen (lys osv..)
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 19:27 #4
hvis det er min dyt han nakker ved jeg hvor jeg skal henvende mig nu thesurfer! *LOL*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. juli 2003 - 19:29 #5
LOL!

det er kun teori.. og jeg ved ikke engang om det er rigtigt det jeg har skrevet.. men det virker logisk nok..
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
07. juli 2003 - 19:31 #6
Jeg har hørt man kan åbne en gammel Opel kadet med en 1 krone :) LoL!!!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
07. juli 2003 - 19:32 #7
Tror ikke lige det er herinde man skal spørge om sådan noget!!! :) Måske skulle du bare tage til din mikaniker! :)
Avatar billede paaskeland Nybegynder
07. juli 2003 - 20:35 #8
Hvis man nu skal "låne" en andens bil, kan det jo gøres som det ses i GTA3 og Vice City. Gå ud foran bilen og riv føren ud... :P Og så siger de, at spil påvirker folk, vil ikke tror på det :D

Vil dog ikke forslå det! Det kan jo være at føren bag rattet ikke stopper :D
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 20:35 #9
*LOL*
Avatar billede rs2000 Nybegynder
07. juli 2003 - 21:07 #10
Nu vil jeg ikke fortælle dig hvordan du skal stjæle en bil,men det er ikke så nemt som i film.
Det kommer også an på hvilken bil der er tale om.
Og det med ledningerne er ikke bare lige til,og så er der jo også lige en ratlås du skal have låst op.

paaskeland-> Ja det er fint nok hvis kan stopper,men hva gør man så,hvis han er større end en selv.

*GGGGGG*
Avatar billede paaskeland Nybegynder
07. juli 2003 - 21:24 #11
rs2000> trykker på shift, for så løber man hurtigt :D
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2003 - 21:39 #12
hvis det var i min gamlebil med godt slidte tæningslåse, den kunne du starte med hvad som helst! så jeg undlod at låse den, tænk nu hvis de begyndte at ødelægge noget.

Den kunne stares med hvilken som helst nøgle eller skruetrækker ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
07. juli 2003 - 21:54 #13
kenp>>lyder som om at det er min den gamle du har fået
Avatar billede a1a1 Novice
07. juli 2003 - 21:55 #14
for at starte motoren på en bil skal du (mindst) bruge to ledninger (og stel),

tændingsplus, som svarer til at når du drejer nøglen til trin 2 (lige inden startmotoren).

den anden er starter plus, dvs. du aktiverer starter relæet der så får starteren til at dreje rundt og dermed bilen til at starte..

du forbinder tændingsplus ledningerne, og aktiverer starteren ved at "klikke" de to ledninger sammen..

(så er der ratlåsen.....)

;o)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2003 - 21:57 #15
bredker -> tror det ikke men selvfølgelig en mulighed, men min bil var importeret!
Avatar billede bredker Nybegynder
07. juli 2003 - 21:58 #16
lol
Avatar billede leroy Nybegynder
08. juli 2003 - 00:36 #17
tak for jeres svar, nu kan jeg vidst starte en bil uden nøgle ? NOT! ... kom nu lidt seriøst :D hils der hjemme !
Avatar billede amplificator Nybegynder
08. juli 2003 - 01:34 #18
Du får jo ikke hjælp til at stjæle en bil vel? :)

Hvis det er din egen så ring til en mekaniker..
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. juli 2003 - 06:00 #19
Vi kan IKKE fortælle dig hvilke 2 ledninger du skal sætte sammen for at starte. Den farvekodning der bør være på ledninger bliver sjældent overholdt, og hvis du forbinder to forkerte ledninger sammen kunne det i værstefald være batteriets pluspol og minuspol du kortlutter sammen.

Sådan et kortsluttet blybatteri bliver grumme varmt, og hvis det koger over er det ikke spor sjovt.

mvh JakobA
Avatar billede keldorn Nybegynder
08. juli 2003 - 09:45 #20
Nice spørgsmål... ;)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. juli 2003 - 12:08 #21
en relateret spørgsmål til kategorien :

Hvordan får man penge ud af en pengeautomat uden et hæve/dankort.

Jo..
1) du ta en hammer ....

;)

Sorry for spam.. ku bare ikke lade være..
Avatar billede p-s Nybegynder
08. juli 2003 - 13:31 #22
Dette er virkelig et passende spørgsmål, til sådanne et forum......

BTW....

rs2000 og paaskeland... man løber da ikke man bruger sku Cheats for at få fede våben så man kan plaffe ham ned ;P...
eller hvis han ikke stopper tager du bare en ricketlauncher og fyre efter ham.... så skal han nok stoppe...... :D
Avatar billede p-s Nybegynder
08. juli 2003 - 13:32 #23
rocketlauncher !!! ikke ricketlauncher :D
Avatar billede a1a1 Novice
21. juli 2003 - 20:45 #24
tjaaaa, leroy

min fremgangsmåde er den rigtige....

når det nu ER din bil er spm. hvad er billigst at gøre...

evt. har (eller kan skaffe), importøren af det bil mærke du nu har koden til din nøgle og han kan sagtens lave en til dig (forudsat at tændingslåsen ikke har været skiftet siden originalen), det kan de tyske biler (vw, bmw und so weiter)....

japser, tjaaa tjineling dingdong...??? (det ved jeg ikke)

;o)
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 10:44 #25
Er det ikke ved at være tid til feedback her??
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 09:02 #26
Feedback kunne være tilpas her!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 03:02 #27
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
13. april 2019 - 17:56 #28
Du skal bare stikke en pind ind i nøglehullet og læse biblen så ska den nok tænde 👍