Avatar billede switchblade Nybegynder
07. juli 2003 - 16:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

umotiveret reboot

Jeg har det problem at min computer rebooter umotiveret i tide og udtide, nogle gange går der kun 5 minutter fra første opstart til at den booter, andre gange kan jeg køre i 6 timer uden problemer, min cpu er aldrig varmere end 53 grader.
Mit system; Athlon XP 2000+, 512 SD-Ram, 120GB seagate, WinXP, Hercules prophet 4000XT 64mb grafik, K7S5A bundkort.
Avatar billede chalde Seniormester
07. juli 2003 - 16:45 #1
Prøv:
egenskaber for denne computer->avanceret->indstillinger for "start og genoprettelse"-> fjern hakket i "genstart automatisk"
Avatar billede switchblade Nybegynder
07. juli 2003 - 17:23 #2
hvad vil der så ske når jeg får en fejl, hvis den ikke må genstarte?
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 17:30 #3
Min lukkede ned alligevel og endte i blå skærm :-)

prøv at køre en sfc\scannow
Avatar billede nmh Nybegynder
07. juli 2003 - 18:13 #4
Der kan være tale om en RAM-fejl (men ikke nødvendigvis). Jeg ser du har 512Mbyte RAM. Hvor mange "klodser" er der tale om?

Prøv at køre med den mindst mulige mængde RAM. Prøv på skift de forskellige RAM-"klodser". Måske vil det vise at en af dem er i uorden. Nogle gange vil blot det at udtage kredsene og sætte dem i igen i sig selv løse problemet.
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 18:14 #5
test dine ram med memtest
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 18:14 #6
Avatar billede switchblade Nybegynder
07. juli 2003 - 21:35 #7
okay, har nu brugt 2 timer på at teste mine ram, og gad nu ikke mere, på 2 timer fandt programmet 24 fejl, og rammene bestod kun 3 af testene...
Så det bliver vist nok noget med at købe nye ram nu...
Tak for hjælpen.