Avatar billede 10m Nybegynder
07. juli 2003 - 12:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fejl under opstart

Jeg har haft iis og mssql installert og er skiftet over til apache og mysql men jeg får en fejl meddelse når jeg starter apache.

(OS 10048)Normal må en soket-adresse (protokol/netværksadresse/port) kunne bruges en gang. : make_soket: could not bind to address 0.0.0.0443 Unable to open logs.

Hvad kan jeg gører for at afhjælpe problemet :( ...
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
07. juli 2003 - 12:11 #1
Kører IIS stadig? Ellers må du ind og stoppe den
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
07. juli 2003 - 12:12 #2
Start - Kontrolpanel - Administration - IIS - Og så trykke dig ind på dit pc navn, og derefter din server, og oppe i toppen er der et stop tegn (en firkant)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. juli 2003 - 12:16 #3
Evt afinstallere IIS
Avatar billede 10m Nybegynder
07. juli 2003 - 12:19 #4
Jeg har afinstallert iis og den findes ikke i Computeradministration under tjenster.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. juli 2003 - 12:22 #5
Prøv at lav en port scanning på dig selv...

Så fortæller den dig hvis der kører noget på porten...

http://vipmeister.com/dl/lannetscan/lannetscan.html
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
07. juli 2003 - 12:32 #6
Er der andre tjenester det kører på Port 80 (eller den port du bruger i Apache) ?
Avatar billede 10m Nybegynder
07. juli 2003 - 13:07 #7
ahhh min fejl den kører allerede... men bare med en tideliger install .. :( men ellers tak
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
07. juli 2003 - 19:27 #8
Hmm nåok... Er ked af jeg ikke kunne hjælpe *Pruuuh!* :)