Avatar billede pwn Forsker
08. december 2000 - 10:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vandmærke

jeg kan godt oprette et vandmærke i word, men hvorledes får jeg det til at fungere således, at jeg også kan skrive tekst oveni?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2000 - 10:56 #1
Højreklik/formatér billede/Layout/Avanceret/Bag tekst/

Husk også under fanen Billedplacering at slå \"flyt objekt med tekst\" fra.

/Nikolaj
Avatar billede trs Nybegynder
08. december 2000 - 10:56 #2
Formater -> baggrund -> effekter -> billede -> vælg billede. indsæt billedet og du kan skrive oven i det (Word 2000)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2000 - 10:57 #3
woaw 2 sek....
Avatar billede snowball Novice
08. december 2000 - 10:57 #4
Hjælpen i Word har en udførlig guide !

Åben Word --> Tryk F1 --> Søg efter watermark (engelsk udgave) eller vandmærke (dansk udgave)

Snwoball
Avatar billede shaft Nybegynder
08. december 2000 - 11:00 #5
1.Klik på Sidehoved og sidefod i menuen Vis.

2.På værktøjslinjen Sidehoved og sidefod skal du klikke på Vis/skjul dokumenttekst  for at skjule tekst og grafik i hoveddokumentet.

3.Indsæt grafik – et tegneobjekt som f.eks. en Autofigur, clipart, WordArt eller et billede – eller indsæt en tekstboks.

4.Klik på Luk på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod.
Avatar billede trs Nybegynder
08. december 2000 - 11:02 #6
hmmm ok, jeg ændrede vist baggrunden i stedet for at oprette et vandmærke
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2000 - 11:03 #7
Jeg var lige inde og kigge i hjælpe-filen til Word og ganske rigtigt står der det med sidehoved/fod, men jeg må sige det er noget af en besværlig løsning....
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2000 - 11:32 #8
Word er og bliver besværlig. I WordPerfect ligger hele wandmærke fungtionen i en funktion slut færdig. Ved Microsoft er det sådan, at vi nødig skulle glemme hvordan det er at bruge de små grå. Derfor er der ting som skal være lidt besværlig i Officepakken <;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2000 - 11:34 #9
kharder > du har jo guld i mund i dag.... he eh...