Avatar billede al1407 Nybegynder
06. juli 2003 - 22:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 3.10 og VMWare

Jeg har installeret Windows 3.10 i en VMWare Virtual Machine, og det virker som også fint nok - men jeg kan kun få Windows til at vise 16 farver, og når jeg prøver at skifte til SVGA driveren (eller XGA for den sags skyld) derhar 256 farver, så kan Windows ikke starte.

Er der nogle der har prøvet noget lign. og har fundet noget der virker så man kan få 256 farver på skidtet ?
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
07. juli 2003 - 12:37 #1
du har selvfølgelig installeret VMware tools ikke. Jeg har en 3.11 installation der virker uden problem under vmware. Det er godt nok meget lang tid siden jeg har installeret den så jeg kan ikke helt huske om jeg gjorde noget specielt, men det mener jeg ikke.
Avatar billede omit Nybegynder
07. juli 2003 - 13:05 #2
Nu er der ikke WM Tools til Windows 3.11 eller DOS, så det er ikke muligt at opnå mere end 16 farver.
Hvis der er vigtigt med flere farver kan du kigge på Virtual PC fra connectix.com, dette produkt emulerer et Trio 32/64 grafikkort og kan med en driver køre med 16bit farver under Windows 3.11.
Avatar billede al1407 Nybegynder
07. juli 2003 - 18:57 #3
noerrebronx: Som omit siger, så findes VM Tools ikke til Win3.x/DOS ..

omit: Hmm .. det vil jeg lige se på .. :)
Det var nu også bare for sjov .. planen var at installere Win 3.11 og prøve at være på nettet igennem det :D .. hvis man altså kan få det til at virke :o)