Avatar billede luffe25 Nybegynder
06. juli 2003 - 21:59 Der er 11 kommentarer

Finde person, som ikke vil tilkendegive sig

jeg har fået en mail, som jeg ikke kan finde ud af hvem den kommer fra, min begrundelse er jeg har gennem længere tid fået forskellige mail, men det var fra samme ip-adresse, den sidste mail jeg har modtager minder mig om nået af det sammen, men jeg kan ikke finde ud af hvem det er på epost, er der andre steder hvor man kan søge?
har forsøgt at undersøge ip-adresse. men den er dækket under tdc, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2003 - 22:06 #1
Skriv til tdc's abuse afdeling og forklar dem problemet og vedlæg nogle af headerne af de mails du har fået. Jeg kan ikek lige huske adressen, men mener det er abuse@tdc.dk.
Avatar billede the_collector Novice
07. juli 2003 - 12:42 #2
Find ud af hvilken isp som ejer ipnumret. Det kan f.eks. gøres via http://www.arin.net/ eller http://www.ripe.net/
Det kan f.eks. se sådan ud
http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=80.23.54.23
for ip 80.23.54.23 (tilfældigt valgt)
Under punktet
trouble:      Please report Spam/Abuse to
                abuse@interbusiness.it
Står der at du kan skrive til abuse@interbusiness.it for at klage over misbrug fra deres net. Husk at inkludere ip-nr, tidspunkt, header og hele mailens indhold.
Hvis det er en udenlandsk udbyder så skal du selvfølgelig skrive på engelsk.
Avatar billede the_collector Novice
07. juli 2003 - 12:43 #3
Det skal lige siges at arin og ripe dækker hver deres del af internettet. Der findes en tredie site, som dækker de sidste, jeg kan ikke lige huske hvad den hedder.
Avatar billede the_collector Novice
07. juli 2003 - 12:46 #4
Sorry der er to andre og de findes her
http://www.apnic.net/apnic-bin/whois.pl
http://lacnic.net/cgi-bin/lacnic/whois
Det kan være nødvendigt at søge i alle fire før du finder ISP'en som ejer ip-numret.
Avatar billede the_collector Novice
07. juli 2003 - 12:48 #5
En generel kommentar er at disse kan også bruges til at finde spammere. Det er lykkes mig at få smidt en spammer af nettet ved hjælp af ovenstående whois værktøjer, så de kan være ganske effektive.
Avatar billede the_collector Novice
11. juli 2003 - 11:47 #6
Fandt du ud af noget?
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. juli 2003 - 17:07 #7
lytter interesseret med
Avatar billede the_collector Novice
11. juli 2003 - 23:06 #8
henrikmoller>>Bare en lille oplysning du kan have glæde af, hvis du vil lytte med, så trykker du bare på udfør uden at der står noget i tekstfeltet. Så kommer der ikke en besked om at du lytter med.
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
12. juli 2003 - 10:44 #9
thnx!
Avatar billede the_collector Novice
07. august 2003 - 15:19 #10
Lukketid?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 20:27 #11
Lukketid?