Avatar billede janvind Praktikant
06. juli 2003 - 21:44 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Hvad er denne side værd?

Jeg har lavet en ny hjemmeside for den virksomhed, som jeg arbejder i, og vil gerne have et bud på hvad den er værd - dvs. hvor meget jeg kan skriv på regningen.

Siden er opbygge vha. af flere frames og indeholder ca. 30 undersider, menusystem (coolmenu), definitioner af tekst med stylesheet, printfunktion, frem-/tilbagefunktion, maximering af skærmen, føj til foretrukne m.v.

Check: www.hns-as.dk
Avatar billede janemil Nybegynder
06. juli 2003 - 21:45 #1
Du kan da i hvert fald tage 5000kr.
Avatar billede janemil Nybegynder
06. juli 2003 - 21:46 #2
Har du selv taget billederne så 10k
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. juli 2003 - 21:48 #3
Jeg vil så rette det til at du skal have udbetalt ca. 5000 - det vil sige at når du skal betale omkring halvdelen i skat så skal du have 10.000 kr for den.

Lige et par ting:
(1) Lav noget forklaring til de små tegn i højre hjørne
(2) Er det nødvendigt at den åbner i full screen - hader sider der gør det!
Avatar billede double-g Juniormester
06. juli 2003 - 21:57 #4
MIn pop-up stopper slår den ihjel omgående
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. juli 2003 - 22:01 #5
I såfald så er siden omkring 25 øre værd - tror du en virksomhed vil betale ret meget mere for en side som deres brugere ikke "kan" kommer ind på
Avatar billede exp Juniormester
06. juli 2003 - 22:07 #6
10.000 lyder meget fair - men burde du ikke have aftalt det med firmaet først?

Anyway, flot arbejde!

P.S. Er enig med jakobclausen -> fullscreen er IKKE fedt (imho)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. juli 2003 - 22:15 #7
Hvorfor #### vil du have en pop-up stopper på siden? Og hvorfor #### vil du have den til at blive vist i fullscreen - med masser af hvid ubrugt margin uden om?

Anyway, man plejer at gove et tilbud på hvad en side kommer til at koste *før* at man går igang med at lave den.

Men flot er den da bestemt.
Avatar billede trim Praktikant
06. juli 2003 - 23:14 #8
vil som de andre sige at det er en flot side, men vil også give ret i at det ikke er så smart at den åbner i fuld skærm, det giver også din meget "hvide" side en bedre effekt hvis der er ramme i form at det vindue den åbner i. Ellers kan ejg kun sige at det er flot stykke arbejde. Og der er faktisk mange som bruger popUp killere nu om dage, så det skal du tage med i din overvejelse.
Avatar billede trim Praktikant
06. juli 2003 - 23:15 #9
sorry glemte at skrive at den selvfølgelig er de 10.000 kliks værd*S* før skat
Avatar billede _michael_ Nybegynder
06. juli 2003 - 23:16 #10
5-10.000 kan du sagtens sige.
Ellers vil jeg foreslå, at du laver siden i et almindeligt browservindue - og tilføjer muligheden for at folk kan vælge fullscreen, hvis de har lyst. Fullscreen kan sagtens bruges, men jeg er helt enig i, at til almindelig browsning duer det ikke, da - som du kan se - der er en hel del, der ikke finder det særlig smart. Det er det samme med sider, som tvinger browservinduer op til maksimal størrelse. Det har fanden skabt.
Men lad bare muligheden for at få fullscreen være åben, så er det helt op til den enkelte besøgende, hvordan han/hun vil se siden. Din fullscreen kan så evt. også blive brugt som præsentationsmateriale for virksomheden på eks. messer og lign. eller internt i huset.
Avatar billede frewald Nybegynder
06. juli 2003 - 23:20 #11
Hvis det var lavet af et etableret firma, og fuldt op med møder, godkendelse osv, vil jeg sige min 25.000 for et site alá det. Men er det lavet hjemme i kælderen uden aftalt pris er det naturligvis lidt sværer. Men 10.000 kan du tage uden at blinke. Men dræb den fuldscreen - Jeg kan godt se ud fra et designsysnpunkt hvorfor du har valgt den, men jeg føler mig nærmest 'voldtaget' når en hjemmeside gør i fuldscreen.
Avatar billede olav76 Nybegynder
07. juli 2003 - 08:32 #12
Det er nogle virkelig gode billeder du har på siden - Hvis det er dine egne, er de alene mange penge værd.
Drop den Full-screen!
Avatar billede janvind Praktikant
07. juli 2003 - 08:56 #13
Tak for de mange gode svar.

Grunden til at jeg har anvendt full-screen er, at skærme med 800x600 px ikke kan have hele siden på en gang og jeg vil ikke have scroll-bars.

Men jeg tager naturligvis kritikken til mig og fjerne pop-up-effekten.
Det betyder intet ved 1024x796 px med det er noget skit ved 800x600 px. (hvor længe skal man regne med 800x600 px?).
Jeg har tænkt på om løsningen er at åbne siden i et nyt skærmbillede unden menu-linier.

Er der nogle, som har løsningen på mit problem?
Avatar billede locturian Nybegynder
07. juli 2003 - 09:49 #14
Så er du stadig ude i popup - Personligt, er jeg også en af dem der hadder popups og fullscreen hjemmesider. Lav den i et ganske almindeligt browservindue, så er de mennesker der ser siden, godt tilfreds...

Og, forresten - som de andre siger, det er nok ikke smart at lave siden, før en aftale om pris er på plads - du kan jo komme ud for, at virksomheden slet ikke har budgeteret så meget, eller slet ikke mener at hjemmesider er mange penge værd...
Avatar billede olav76 Nybegynder
07. juli 2003 - 10:28 #15
Du spurgte hvor længe man skal regne med 800x600px. Her er et udpluk af Zipstat.dk's statistik over et af mine sites. Det viser desværre at man åbenbart er nødt til at regne med 800x600 et stykke tid endnu:

1024x768    57,2%
800x600      18,8%
1152x864    8,03%
1280x1024    5,31%
1600x1200    4,45%
Andre        3,98%
1400x1050    0,73%
640x480      0,4%
1280x960    0,3%
1152x870    0,2%
1920x1200    0,16%
960x720      0,15%
1152x768    0,06%
2048x768    0,05%
1600x1024    0,03%
1280x800    0,01%
2560x1024    0,01%
1920x1440    0,01%
832x624      0,01%

Har desværre ikke nogen andre løsninger på problemet end at du må finde dig i lodrette Scroll-bars.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
07. juli 2003 - 10:36 #16
Man kan ikke regne med skærmstørrelser. Som det er i dag skal du primært designe til en 800x600 løsning.

Folk med højere opløsninger maksimerer sjældent browseren til at fylde hele skærmen. Altså der er ingen sammenhæng mellem skærmopløsning og størrelse på browser ved de højere opløsninger.
Avatar billede exp Juniormester
07. juli 2003 - 11:09 #17
Avatar billede tuctoh Nybegynder
07. juli 2003 - 11:12 #18
ubrugelig artikel exp - den er fra 2001
Avatar billede exp Juniormester
07. juli 2003 - 11:38 #19
det er nok mere ideen... og konklusionen... "Konklusion
hvilken skærmopløsning skal man designe til?

Hvis vi slutter artiklen med at stille det samme spørgsmål igen, må svaret blive: Alle skærmopløsninger.

Et godt webdesign bør kunne ses med et rimeligt resultat i browservinduer af meget varierende størrelse. Det betyder ikke nødvendgvis at designet skal være perfekt i meget små eller meget store browservinduer - men som hovedregel bør man teste et design indenfor et større interval end standard størrelserne."
Avatar billede janvind Praktikant
07. juli 2003 - 12:58 #20
Til alle jer, der er bekymret for at jeg ikke har aftalt pris inden opstarten af hjemmesiden: Der er ingen problemer med betalingen (jeg er selv delvis medejer) og min direktør er bevidst om at ting koster. Jeg skulle bare have en indikation om hvilket leje jeg skal forvente, således at hverken jeg eller virksomheden bliver snydt.
Avatar billede olet Nybegynder
07. juli 2003 - 13:06 #21
Kompetancer staves "Kompetencer" - bare for at være detaljerytter ....

Flot side.
Avatar billede exp Juniormester
07. juli 2003 - 13:14 #22
olet >>
Det er da ikke at være detaljerytter - det er da fint du pointerer det :-)
Avatar billede janvind Praktikant
07. juli 2003 - 20:17 #23
Nu har jeg med sorg fjernet min maksimeret skærm.

Det fungerer fint i 1024x768px.

Men ved 800x600px har jeg været nødtil af indsætte en side, som adviserer brugeren om at browseren bør maksimeres. ØV!

Er der nogle som har nogle bedre løsninger?????
Avatar billede exp Juniormester
07. juli 2003 - 20:35 #24
Den bør jo komme...:

"Design, så den passer til 800x600!"
Avatar billede exp Juniormester
07. juli 2003 - 20:36 #25
Så mangler du bare mouseover-tekster på billederne oppe i højre hjørne :-)
Avatar billede exp Juniormester
07. juli 2003 - 20:36 #26
og en ordentlig titel i dokumenterne...
Avatar billede janvind Praktikant
07. juli 2003 - 21:18 #27
=> exp

"Design, så den passer til 800x600!". Hvis du hermed mener at det er en dårlig løsning jeg valgt mht. browsere med lille opløsning, så er vi helt enige. Løsningen er midlertidig, idet jeg blev noget overrasket over at pop-up-killer-programmer forhindrede min side i at komme frem, og et eller andet skal jeg lave for at få siden til at kører.
Alternativt skal jeg gøre alle sider mindre eller lave en speciel frame-side, som acceptere scroll-bars, til browsere med lille opløsning.

Jeg er ikke den store tilhænger af mouseover-tekster - det kommer let til at ligne noget, der ikke er helt færdig (men det er jo bare min smag).

Selvfølgelig skal der en overskrift på hele siden - er rettet!
Avatar billede exp Juniormester
07. juli 2003 - 21:23 #28
janvind >>
"Design, så den passer til 800x600!" <-- Det var ment med et glimt i øjet ;-) Men det kunne du jo ikke se :-)

Mht. mouseovertekster... jeg vil til enhver tid helst have, at der står en lille tekst når jeg fører musen over et link... med lidt snilde tror jeg du kunne få det til at passe meget godt ind i hvis du benytter www.bosrup.com/web/overlib/
Avatar billede double-g Juniormester
07. juli 2003 - 21:47 #29
Jeg ville *aldrig* nogensinde bruge en side, der forsøger at diktere mig, hvilken opløsning min skærm skal køre med, så jo før du får den til at køre 800x600 jo bedre
Avatar billede tullejr Nybegynder
08. juli 2003 - 00:14 #30
Hvad så med at lave flere forskellige sider - en til 800*600 (til fattigrøvene) en til 1024*768 og så videre...?
Avatar billede janvind Praktikant
08. juli 2003 - 11:06 #31
=> exp

Så tror jeg alt er som det skal være.

Jeg har indsat en rullefunktion i stedet for scrollbars, indsat overskrift, fjernes eventuelle advisering for browsere med lav opløsning samt flyttet lidt rundt på sidens elementer så de ikke fylde så meget.

Et sidste spørgsmål: Tør du give et overslag på hvad siden vil koste, hvis man skulle købe den hos en prof. webdesigner?

Jeg venter på dit svar, så du kan få pointene.

Mange tak for din hjælp.
Avatar billede ban_me Nybegynder
08. juli 2003 - 13:34 #32
Den er ret flot - men jeg syntes måske at der under kontaktskema skal være brugt noget CSS til at pifte det lidt op. Mit bud er 5-10000 kr.
Avatar billede janvind Praktikant
08. juli 2003 - 13:54 #33
CSS...øh...til hvad og hvordan?

Personligt tror jeg 10.000 er i underkanten, idet jeg har undersøgt priserne hos et par webdesignerer (via deres hjemmesider) som angiver ca. 20-35.000.

Jeg forventer nok at prisen skal være mellem 15-20.000 alt efter hvad jeg bliver enig med min direktør om.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
08. juli 2003 - 14:39 #34
du har ikke fortalt om du selv har taget billederne, og om alle tekster er skrevet af dig, eller taget fra firmaets katalog.

Hvis billeder og tekster ikke er fra dig, vil jeg sige højst 5,000.
Avatar billede janvind Praktikant
08. juli 2003 - 15:13 #35
=> tuctoh

Flere af billederne er taget af mig og mine kollegaer herudover anvendes de en række free-to-use effekt-billeder, som er hentet på internettet.

Al tekst er forfattet af mig.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
08. juli 2003 - 15:23 #36
ok... så vil jeg nok stadig lægge mig omkring de 5 > 10K...
men OK, jeg har så altid syntes det var sindsygt at firmaer giver formuer for hjemmesider; det tager ikke så lang tid som de tror :p

men flot hjemmeside nu hvor du har droppet popup'sen ;)
Avatar billede janvind Praktikant
11. juli 2003 - 19:53 #37
Det blev 15.000.

Tak til jer alle.
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2003 - 19:58 #38
Fint nok - du kan bare indsætte mine 10% (konsulent-løn) på min konto...