Avatar billede kingofbornholm Nybegynder
08. december 2000 - 09:05 Der er 8 kommentarer

Er der forskel på Winodws media player 7 i win me eller den i Win 98

Er der nogen der kan hjælpe mig, for jeg har et problem.
Når jeg ser div-x film i Windows Me synes jeg billedkvaliteten er forringet i forhold til Media-afspilleren i Win 98.
Er der nogen der har erfaret det samme problem som mig.

Filmkvaliteten burde være i top.
Har en AMD Duron 700 mhz, 192 mb sd pc100 ram, Geforce 2 Gts 64 Mb DDr ram, og et toshiba 48x cd-rom drev.
Hvad kan der være galt ??????????????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2000 - 09:06 #1
Ser det bedre ud under win98 på samme maskine?
Avatar billede kingofbornholm Nybegynder
08. december 2000 - 09:09 #2
Ved det ikke.
Havde en div-x film på min gamle maskine, Amd 500 mzh k6-2, 15 skærm, virkede fint.
Hvad kan der være galt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2000 - 09:21 #3
Kan det være en anden div-x plugin? den jeg bruger er en version 3.11 Alpha. Men fulgte der en med me
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2000 - 09:24 #4
Umiddelbart ville jeg hente den nyeste driver her er lige et link:
http://www.divx-digest.net/software/encode/divx_311alpha.exe

Men hvis du har denne, så ved jeg ikke hvad der er galt.

Underalle omstændigheder bør du hente de nyeste drivere til dit grafikkort.

Men ellers kan det vel være det faktum at der er forskel på hardwaren. Selvom at det lyder usandsynligt.
Avatar billede kingofbornholm Nybegynder
08. december 2000 - 09:25 #5
Der fulgte intet plugin med til Win Me, så jeg har installeret div-x alpha 3.11.
Men et eller andet må der være galt.
KAn det være fordi at det nye media afspiller bruger mange flere ressourcer end den gamle
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. december 2000 - 09:45 #6
Windows Mediaplayer 7.0 ÆDER ressourcer bigtime.

Kunne man forestille sig, at det simpelthen er derfor dr bliver \"justeret\" på kvaliteten?

/Rob
Avatar billede msmows Nybegynder
08. december 2000 - 09:54 #7
åh hobbez hvor har du ret. de to gamle mediaplayer ligger på en memaskine 6\'eren i C:\\Programmer\\Windows Media Player
den helt gamle i c:\\Windows
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2000 - 09:56 #8
Typisk MS at skrue forbruget op, hvor er vi henne hvis man ikke engang kan se en film med den maskin konfig. der er her.