Avatar billede proxie Nybegynder
06. juli 2003 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

B&O MX5000 problem

Hej alle...

Jeg har et problem. Har et B&O MX5000 der ikke vil tænde...
Den prøver på at tænde 2 gange og kommer med en slags klik-lyd..og går så i standby igen...
Dagen før var der ingen problemmer...
:-/
Er det trafo'en der steg af?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2003 - 15:08 #1
Nej, det er sikkertt ikke trafoen der er stået af, snarere er der tale om en kortslutning enten i strømforsyningen eller i højspændings delen.
Klikkelyden kommer af at den prøver at starte, så der er altså tale om en kortslutning og så lukker den ned.

Hvis du ikke har erfaring i at reparere TV så overlad det til en fagmand, det er nok det billigste, eller køb et nyt TV.
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. juli 2003 - 16:58 #2
Det er ned 99% sikkerhed højspændingen der er røget i dit fjernsyn. Og da denne ikke kan "trække" billedrøret, lukker din styreelektronik ned.

Det er bestemt ikke noget jeg vil anbefale dig at pille ved, det kan være livsfarligt, og desuden består denne også af komponenter som du ikke kan købe eller fremskaffe.

Forhandlere og værksteder udfører heller ikke reperationer som sådan idag, de bestiller nemlig blot et nyt chasis som de udskifter og sender retur til B&O.
Fordelene er den at du altid får en fast pris på rep. i modsætning til tidligere. Kontakt en forhandler for nærmere pris og info.

Jeg har selv arbejdet hos B&O i 5 år, så jeg kender en del til det.

Held og lykke.
Mvh
Christian

PS: HVis dit fjernsyn har sagt "plang" eller "smooock" så er det billedrøret der er gået, og den er kostbart, faktisk så dyrt at det ikke kan betale sig at udføre rep. Men din klick-klak beskrivelse tyder på at det er tænd-sluk relæet der slår til og fra.
Avatar billede proxie Nybegynder
06. juli 2003 - 17:21 #3
Jeg kan handle ved www.strimola.com :-) Har de ikke sådan en HT dims...?
Mener selv at hvis jeg bare havde lidt til at gøre med så burde det kunne skiftes *G*
Der skal mere en 17,5kv til at skræmme mig ;)

Men anyway tak for et kanon-svar :-)
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. juli 2003 - 17:26 #4
De kan sikkert fremskaffe den Philips del der sidder i din MX5000'er. Men der kan også være røget andre ting. Jeg vil derfor klart anbefale at gå til en forhandler og få prisen på udskiftning har chassiet, kender desværre ikke prisen på det til den pågældende model.

Du får så et "helt" myt fjernsyn med undtagelse af billederør og kabinet.

Det er også at tage i betragtning.

Mvh og tak for point
Christian
Avatar billede proxie Nybegynder
06. juli 2003 - 17:39 #5
Hmmm... Prisen for den Phillips del ligger på 200-300 dkr..

Men udskiftning af chassis er nu også et godt alternativ... :-) Bare det ikke koster 4-8kilo :-(