Avatar billede lrm Nybegynder
06. juli 2003 - 13:14 Der er 12 kommentarer

Grafik fejl på Radeon 9700 Ultimate

Hejsa

Jeg oplevet et meget underligt problem.

Når jeg spiller sker det gerne efter 15-20 min spil at mit spil fryser og der hvor musen er kommer der sådan en lille firkant frem med underlige farver? lyden kører ofte videre i baggrunden.

Jeg har er Sapphire Radeon 9700 Ultimate. og Et MSI 655 bundkort. Jeg kører med den nyeste ATI 3,5 driver (har prøvet andre versioner) og direct X version 9 (den giver ikke nogen fejl)

Jeg kan sagtens kører 3dmark01 og 3dmark 03 uden problemer. Men når jeg spiller går det galt.

Er der nogen der har et bud på dette?

vh
lrm
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
06. juli 2003 - 13:19 #1
Har du overclocket grafikkortet?
Avatar billede lrm Nybegynder
06. juli 2003 - 13:22 #2
Nej - kortet er ikke overclocket...
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juli 2003 - 13:23 #3
hvad med en ny patch til spillet evt.??
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
06. juli 2003 - 13:24 #4
Så ved jeg desværre ikke hvad det kan være, når du havde de nyeste drivere installeret og det hele. Du skulle måske prøve at sende det tilbage til forhandleren og bede om et nyt. Hvor lang tid har du haft det, og hvornår begyndte det?
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
06. juli 2003 - 13:25 #5
Hvad er det for et spil?
Avatar billede lrm Nybegynder
06. juli 2003 - 13:26 #6
jeg oplever det i Warcraft 3 expansion  - den er uodated med hvad der måtte være... der var ikke problemer med det gamle Gforce 4 TI 4200...
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juli 2003 - 13:26 #7
prøv med en ny patch som jeg skrev
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
06. juli 2003 - 13:27 #8
Det sker ikke i andre spil? Hvis ikke, prøv et nyt patch.
Avatar billede neophyte Nybegynder
06. juli 2003 - 19:45 #9
Har du checket om dine drivere er signeret i Directx. Det har jeg prøvet og skabt en hel masse problemere i mine spil, især C&C:Generals. Hvis de ikke er, få fat i nogen.
Avatar billede lrm Nybegynder
07. juli 2003 - 10:52 #10
mine drivers er signeret, både lyd og grafik.

Jeg skal til netparty her i dag - så der får jeg mulighed for at game lidt længere end jeg plejer. Måske der viser sig en løsning der - jeg skal nok melde tilbage :)
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
07. juli 2003 - 20:33 #11
Held og lykke :-)
Avatar billede lrm Nybegynder
09. juli 2003 - 17:05 #12
Jeg har nu fundet ud af at det virker fint med AGP 4 slået til frem for
AGP 8 men det er bare ikke nice når både bundkortet og grafikkortet er AGP 8
:-(