Avatar billede 6-pack Nybegynder
06. juli 2003 - 11:35 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Suse download

Jeg mangler en url til et sted hvor jeg kan suge Suse fra, da de steder jeg selv kan finde går meget langsomt.
Suse skal instaleres på en intel maskine. samt jeg godt kunne tænke mig og vide hvor mange isofiler der er da de steder jeg fandt virkede noget rodet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2003 - 11:47 #1
hvilken version af SuSE vil du have?
http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=2
Avatar billede 6-pack Nybegynder
06. juli 2003 - 13:17 #2
Nyeste er det ikke 8,2
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2003 - 13:18 #3
jo
Avatar billede mitor Nybegynder
06. juli 2003 - 13:25 #4
Prøv http://www.suse.com/us/private/download/suse_linux/index.html
Her kan du også finde svar på de fleste spørgsmål omkring SuSe.

/Dennis.
Avatar billede 6-pack Nybegynder
06. juli 2003 - 14:31 #5
Mitor det er bla en af de sider jeg har været på men kan ikke hitte ud af hvad man skal downloade da jeg ikke er en linux geek.
Jeg var begyndt og suge 8,2 folderen men lige gyldigt hvilket mirror jeg brugte ville der gå ca 1,5 DØGN inden jeg var færdig ( har en 512 linie)så jeg troer at det var en STOR folder men pt suger jeg en iso fra den link rkhdk postede ( passer det at Suse kun fylder 1 skive ?)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:33 #6
6-pack - Den du er ved at downloade er hvor selve Suse kører fra CD'en... Det er et evaluerings cd, så man kan se om ens hardware er understøttet og alt det der...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2003 - 14:33 #7
http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=2
"The latest version isn't usually available as an ISO download, but they do offer a "live evaluation" version that runs completely off a CD"
Avatar billede 6-pack Nybegynder
06. juli 2003 - 14:40 #8
LOL nu begynder det at blive NØRDET
Det vil sige at den iso der næsten er i hus ikke kan bruges til noget men efter hvad jeg så kan læse mellem linierne er det 8,1 jeg skal have fat i da dewt ikke er den sidste version.
Foresten tak for de LYN hurtige response ( stay tuned) der kommer sikkert flere spørgsmål hvis konen lader mig side og nørde ;-]
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2003 - 14:41 #9
hvorfor er du lige ude efter SuSE?
der findes masser andre http://www.linuxiso.org/
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:41 #10
http://www.eksperten.dk/spm/373166 <- Jeg har heller ikke fået nogen svar sådan rigtigt... Jeg prøver Mandrake istedet...
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:43 #11
http://images.mandrakesoft.com/img/screenshots/mdk91-scr1.png <- den nye mandrake... Ser rigtig lækker ud (Men ikke så lækker som SuSe :( )
Avatar billede 6-pack Nybegynder
06. juli 2003 - 14:46 #12
Jeg kører mandrake på min anden maskine der arter sig yderst tilfredsstillende på nær lidt muse problemer og har haft redhat på min nummer 1 maskine men har døjet meget med drivere til netkort/mus der aldrig er blevet helt optimalt ( kan tit ikke logge på samt taber forbindelsen til musen)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:48 #13
Jaok... Har haft Mandrake på min anden maskine, og det kørte helt fint. Dog lidt tungt, men det er også kun en 350mhz maskine... Min 3die maskine har været udsat for Debian, og det var ærligt talt ikke særligt let at finde ud af :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:49 #14
Hvilken version af mandrake har du?
Avatar billede 6-pack Nybegynder
06. juli 2003 - 14:57 #15
9,0 og 9,1 begge kører rigtigt godt men desvære ikke nørdet nok til og hitte ud af det med driverne
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 14:59 #16
Okey... Hvor meget fylder det? Er der indbygget NTFS support?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 15:00 #17
Altså i 9.1
Avatar billede 6-pack Nybegynder
06. juli 2003 - 15:07 #18
Det ved jeg faktisk ikke
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 15:12 #19
Nåok... Takker alligevel :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 15:13 #20
Jamen så vil jeg igang med at downloade Mandrake 9.1 :)
Avatar billede fut21 Nybegynder
07. juli 2003 - 19:42 #21
Der er NTFS support i mandrake 9.1.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
07. juli 2003 - 20:29 #22
Jah det opdagede jeg :) Det er genialt, den mountede automatisk mine NTFS drev :) Men fuck det, speciel som jeg er, så slettede jeg det næsten hurtigere end det kom ind :) (Har kein plads)
Avatar billede fn1977 Nybegynder
15. juli 2003 - 20:10 #23
for en anden gang skyld så syntes jeg at have oplevet at

ftp.sunet.se

er en meget hurtig server..eller hedder det server ed god båndbredde :). den indeholder også en masse forskellige destributioner som debian. slackware. mandrake SuSE mf.

og måske endu federe så understøtter den rsync... så kan man hive alle de GB man vil fra ét lille script... nå men det endte vidst med et lille sidespor :)
Avatar billede 6-pack Nybegynder
17. juli 2003 - 23:35 #24
fn1977 jeg kan aceptere dit svar hvis du oplyser mig om man kan suge suse 8,2 fra den server ( magter ikke at indstallere min anden maskine over nettet også.
Er det ikke version 8,2 i686 man skal bruge til et p4 system.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
17. juli 2003 - 23:36 #25
Jow det er det.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
17. juli 2003 - 23:36 #26
Med mindre der er én der hedder -P4 eller sådan noget selvfølgelig :)
Avatar billede sap Nybegynder
18. juli 2003 - 13:08 #27
Snippet fra www.newz.dk. (TullejR's kommentar)
"downloade boot iso'en fra suse's hp (www.suse.com)
loade driveren til ens netkort efter man har bootet med cd'en
angive ip adresse og lignende. dhcp også muligt
skrive ip'en på serveren (217.9.113.66)
og skrive stien til filerne på serveren (/pub/suse/i386/8.2/)
det er meget lige til, men ved standard opsætning skal den i alt hente omkring 1.4 GB, mener jeg... "
Avatar billede sap Nybegynder
18. juli 2003 - 13:08 #28
og det var et svar..
Held og lykke. regner også med at prøve Suse når engang jeg får internet igen.
Avatar billede fn1977 Nybegynder
18. juli 2003 - 21:06 #29
Hej igen

du kan nappe hele suse 8.2 fra sunet... de fleste ftp mirrors har i386 versionen af SuSE

her er den fulde sti

ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/suse/suse/i386

her skal du downloade mappen 8.2.

det er også en ide at downloade mappen update/8.2

Da denne mappe fylder en hel del skal du have en ftp server eller lignene for at kunne installere. den orginale SuSE fylder 7-8 cd'er

SuSE 8.1 understøtter også P4 men da SuSE er men til heleprocessor familien inklusiv fra i386-i686 så er du nød til at downloade sourcen og lave en lille ændring så kernen understøtter i686 / p4. det er lidt langhøret... men ikke så svært når man sætter sig for at gøre det.