Avatar billede 4meier Nybegynder
08. december 2000 - 02:07 Der er 1 løsning

Metoder i en klasse, bruge alle en JDBC acces metode ..?

jeg har en klasse  TestProfil - i denne er
der en constructor ...og under den en række
metoder der alle kommunikere med en database,
men jeg har lavet en lille metode 30-40 linier der loader database config fra en .cfg fil - men skal jeg så putte alt denne
kode ind under hver metode i \"TestProfil klassen, eller kan jeg på en måde accesse denne metode eksternt ????
Avatar billede herluf Nybegynder
08. december 2000 - 09:07 #1
Hvis du laver en overordnet fil StartMinTestProfil , som laver en ny instans af din testprofil. Du laver så endnu en fil, f.eks DatabaseLib, hvor du smider din 30-40 liniers metode i. Nu skal du så sørge for at din constructor i testprofil, som argument tager et databaselib.

public void StartMinTestProfil {

public static void main(String args[]) {
  DatabaseLib db = new DatabaseLib();
  TestProfil test = new Testprofil(db);
}
Din constructor kunne se således ud:

public TestProfil {
Databaselib db;

Testprofil(DatabaseLib db) {
this.db = db;
}

Nu kan du så inde i alle dine metoder i TestProfil kalde db.<den metode du vil have fat i.
Håber det var det svar du ledte efter.