Avatar billede xoinst Nybegynder
05. juli 2003 - 21:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dpi problem pc-tv

Halløj der ude, jeg har købt et kabel der tilslutter mit GeForce4 mx440 grafikkort til mit tv, så jeg kan bruge min computer í den anden ende af lokalet. Men, da jeg fik sat det i og tændt for hele mugleviten, blev jeg meget skuffet, grafikken var meget ringe.
Det der så undre mig mest er, når jeg så ser på billeder på tv´et fra pc´en er grafikken i top, og næsten i top ved spil, undtagen når man skal læse, så skal jeg helt hen til tv´et og knibe med øjene, før jeg kan tyde.
Er der nogen der ved om det er muglit at ændre dette :)
Jeg har prøvet at ændre min dpi opløsning resultatet bliver det samme.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2003 - 22:01 #1
TV'et har en ringe opløsning i forhold til en PC skærm. Husker ikke det nøjagtige tal, men det er ringere end 640*480!
Avatar billede xoinst Nybegynder
05. juli 2003 - 22:03 #2
d
Avatar billede xoinst Nybegynder
05. juli 2003 - 22:04 #3
findes der programmer der kan lave om på dette ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2003 - 22:11 #4
Nej TV'er er begrænset til dette. Det er simplethen Elektroniken og skærmen der er problemet. Se denne artikel: http://sepwww.stanford.edu/sep/jon/family/jos/webtv/developer3/design/resolution/resolution.htm

Den nævner at TV's opløsning er cirka 640*483.

Grunden til dette er at større signaler ville optage for mange kanaler. HDTV er løsningen på dette problem, men så taler vi fladskærme (LCD eller Plasma), samt formentligt udbredelse via satelit.

Opløsningen er dog god nok til at se film på, lige meget om de kommer fra DVD, video eller PC.