Avatar billede carstencarsten Nybegynder
05. juli 2003 - 15:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Zywall 2 Router / firewall med TDC og fast IP

Søger hjælp til at konfigurer min nyimndkøbte router / firewall fra Zywall (zyxel). Jeg har ikke en router fra TDC så set uppet er som følger  mit adsl modem (siemens) er tilsluttet min Zywall som så er koblet i min netværkskort. Jeg har fast IP hos TDC - jeg har har opnået forbindelse til min router http://192.168.1.1 og har forsøgt at konfigurer  min router og her jeg i tvivl om opsætningen.

Spørgsmål 1 : Hvor ser jeg hvad min pc hedder - jeg mener at jeg p et tidspunkt har navn givet den. Jeg har windows XP prof.

Spørgsmål 2 : Skal jeg vælge Ethernet eller PPPoE eller hvad

Spørgsmål 3 : hvis jeg skal vælge PPPoe skal jeg udflyde hostname og password - hvad er det for et hostname ? hvor får jeg det fra ?

Spørgsmål 4 : Wan Ip adress  - hvad skal den stå til - fast IP eller Get uatomatis IP from ISP ? Jeg ved godst jeg har en fast IP fra TDC - skal jeg her skrive min faste IP eller ? jeg mener nemlig at have læst at det ikke var det sammen og det sammen DNS - jeg har fået DNS 1 og DNS 2 oplyst af TDC men skal de felter udfyldes med disse eller skal de stå på "get automatically from ISP" ?

med min router / firewall har jeg endnu ikke kunne opnå internet forbindelse...

Skal jeg ændre i min netværksinstillinger og interinstillinger i kontrolpanellet eller skal de ikke ændres ?

Tilsyneladende er min router / firewall korrekt forbundet..da lamperne i den lyser som de skal.

Jeg har aldrig prøvet at kører med en firewall før så jeg er ret grøn på området men håber at der er en som vil hjælpe mig. Jeg giver gerne 200 point for korrekt svar - pt har jeg dog kun 105 opsparet *S*.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2003 - 16:22 #1
1. det kan du f.eks. se i nederste venstre hjørne i det skærmbilled hvor du vælger hvilken bruger du vil lukke på med. Det står Luk PC navn

2. du skal vælge Ethernet. PPP står for poin-to-point-protokol og bruges normalt til modem forbindelser

3. det vil du få fra din udbyder

4. det afhænger af hvilken slags konto du har. Du kan sagtens have fast IP adresse og dette har intet at gøre med DNS, der er de servere dit system bruger til at omsætte navne til IP adresser med. Din browser kan ikke hente en www adresse, denne skal omsættes til en ip adresse, der kan hentes.
Avatar billede carstencarsten Nybegynder
05. juli 2003 - 22:18 #2
Hej Bufferzone

Tak for dit svar

Ad 4) jeg har en adsl konto hos TDC - med fast ip adresse - er stadig ikke klar over om jeg i min konfigurering skal vælge fast eller dynamisk IP g om DNS skal udfyldes eller være dynamisk
Avatar billede carstencarsten Nybegynder
06. juli 2003 - 17:20 #3
Så godt så langt - nu kom jeg da på nettet med min router og firewall. Nu mangler jeg blot selve konfigureringen.

Eyeball bruger
UDP ports 5700, 5701 og 5702
TCP ports 5500, 5501,5515

ICQ bruger

OUT UDP 4000
IN TCP 20000 - 20019

Mht til netmeeting og MSN messenger så ved jeg ikke om  hvad nedenstående oplysninger siger jer - for jeg forstår dem ikke:

MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN        TCP    6891 - 6900
IN        TCP    1863
IN        UDP    1863
IN        UDP    5190
IN        UDP    6901
IN        TCP    6901

NetMeeting 2.0, 3.0, Intel Video Phone
(Watch Out! Opens a wide port range!)
(Incoming calls are not possible
due to NetMeeting assigning ports dynamically.)
OUT    TCP    1720
IN      UDP    1024    65534 [use H.323 protocol if available]
OUT    UDP    1024    65534 [use H.323 protocol if available]
IN      TCP    1024    1502 [use H.323 protocol if available]
OUT    TCP    1024    1502 [use H.323 protocol if available]
IN      TCP    1504    1730 [use H.323 protocol if available]
OUT    TCP    1504    1730 [use H.323 protocol if available]
IN      TCP    1732    65534 [use H.323 protocol if available]
OUT    TCP    1732    65534 [use H.323 protocol if available]
OUT    TCP    1503    1503
OUT    TCP    1731    1731
IN      TCP    1503    1503
IN      TCP    1731    1731

Mit spørgsmål er bare hvor taster jeg disse oplysniger ind i min router / firewall (Zywall 2) - er dette Multinat eller hvor taster man det ind ( under hvad) ???

PLease help me
Avatar billede carstencarsten Nybegynder
06. juli 2003 - 17:38 #4
Jeg har fundet navnet på min pc nu.
Avatar billede carstencarsten Nybegynder
06. juli 2003 - 17:48 #5
Min friewall har :

indbygget VPN klient

Stateful Inspection firewall med Denial Of Service beskyttelse
2 Samtidige VPN IPSec, 3DES klienter
Indbygget 4 ports 10/100 Mbps switch
Router med Multi NAT og DHCP server
Java/ActiveX/Cookie/Proxy og URL filter
2.2 Mbps 3DES performance

Hvis det hjælper noget at i ved det..
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2003 - 17:49 #6
Du skal bruge dynamisk IP til din WAN IP.
Avatar billede carstencarsten Nybegynder
07. juli 2003 - 13:50 #7
Nu er jeg på nettet og jeg har åbnet for de port numre jeg ønsker åbnet for. Nu mangler jeg blot at sætte VPN og Remote funktionen op. Er  der nogen som har et godt råd her ? Jeg aner intet om det - så hvis du ved hvad opgaven går du på må du gerne guide mig.

Det er dog ikke lykkedes mig at sætte Zywall 2 op så Netmeeting kan bruges.
Hver gang jeg åbner Netmeeting mister jeg mine internet forbindelse....
Det skyldes iflg Zyxel at Netmeeting ikke supporteres i Zywall 2
Avatar billede carstencarsten Nybegynder
07. juli 2003 - 13:54 #8
Jeg har nu sat min firewall op.
Jeg kan dog ikke bruge netmeeting - da Netmeeeting - iflg Zyxel ikke supporteres af Zywall 2. Når jeg åbner netmeeint mister jeg simpelthen min internet forbindelse. Er der nogen som ved hvordan jeg kan kalde en Netmeeting bruger fra MSN messenger eller / og hvordan en Netmeeting bruger så kan kalde mig når jeg er på min MSN Messenger ?

Bufferzone du bør få point for dit svar og det får du men jeg vil gerne - have min firewall / router til at virke helt før jeg deler point ud - men jeg er rundhåndet nok med pointene.

Derudover mangler jeg at sætte min VPN og Min Remote - er der nogen som kan hjælpe med en Quick guide heri da jeg slet ikke ved noget om dette.
Avatar billede carstencarsten Nybegynder
08. juli 2003 - 20:21 #9
Bufferzone du får pointene - men håber du gider kontakte mig pr mail da jeg dels ønsker at høre om min firewall rent sikkerhedmæssigt er sat op nu og så hører dig om remote / vpn muligheder dels for management af min firewall og router men også generelt at jeg gerne vil have VPN eller remote adgang til min PC - hvad skal jeg indtaste i min firewall for at det virker. Er der nogel gode råd... etc.
Samt at jeg vil hører om du ved om Netmeeting kan kontaktes fra MSN / XP Messengeren eller om en netmeeting bruger kan kontakte mig over Messengeren evt chja af IP numre. Jeg har åbnet for de porte Netmeeting bruger - men min Zywall tilader ikke jeg åbner min netmeeting nemlig.

Min mail er carstenkudsk@hotmail.com