Avatar billede frostys Nybegynder
05. juli 2003 - 12:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

di-604

For at få messenger 6.0 til at virke skal der oplukkes porte, i ip adresse er det så den ip jeg får ved ipconfig f.eks 192.168.0.xxx eller er det router 192.168.0.1 eller noget helt andet, har fimware 1.8 10.04.2003 instal på den, hvor slåes evt. firewall fra på denne??
Avatar billede frostys Nybegynder
05. juli 2003 - 19:35 #2
Dette som link beskriver er prøvet, men virker ikke helt efter hensigt i dk udgaven og har ikke "opkalds forbindelse" da der køres pppoe og dette ligger i router og conecter automatisk tror dette er ment til hjælp på den dynamiske ip, deres hjælp til opsætning er ligeledes dynamisk ip og ikke pppoe.
Kan godt høre modpart se og sende webcam, sende og modtage filer men ikke sende lyd, mic bevæger sig vildt og virker efter guiden, men modpart får ingen lyd. Dette er problemer lige pt..
Avatar billede justme Nybegynder
06. juli 2003 - 16:24 #3
Hmm... her er lidt flere links fra dlinks support side. Jeg har selv en D-Link router, dog ikke den variant + ingen problemer ;o].
Vender tilbage hvis jeg har flere ideér...
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=997&question=di%2D604+pppoe
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1191&question=di%2D604+pppoe
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1329&question=di%2D604+pppoe
http://www.dlink.dk/support/teledanmark.htm
NB: Firewall'en kan ikke slåes fra, da D-Link benytter NAT-teknologien, jv. links
Held og lykke...
Avatar billede frostys Nybegynder
14. juli 2003 - 14:43 #4
Har nu fået problem løst, det var lidt af en nød. Efter at have prøvet ALT nyt os,lydkort,drivere til div.  til aller sidst netkort, også virker det. Syntes bare når man kunne surfe og sende/modtage filer, webcam, modtage lydsamtale men ikke sende ikke det lige var der man ledte efter fejlen. Dette var intel pro 100 kort og havde kørt på samtaler indtil fornylig. Vil gerne afgive point til justme for at komme med ide'r, som den eneste er lidt skuffet når man tager navn i betratning "experten.dk"
Avatar billede frostys Nybegynder
14. juli 2003 - 14:44 #5
ups netkort skiftet - justme send et svar og der er 20 point til dig
Avatar billede justme Nybegynder
15. juli 2003 - 17:25 #6
svar...
Bedre sent end aldrig, godt at høre at du fik den løst :-)
Tænkte ikke lige på netkortet. Men man bliver jo klogere hele tiden.
Hvis du i fremtiden ikke er tilfreds med svarene m.v. så forsøg at lukke spørgsmålet og opret et nyt, evt. med en anden titel, nogle brugere går tilsyne
ladende meget efter overskriften (tror jeg?)...
Jeg er "desværre" ikke den mest stabile, da jeg sjældent har tid til at logge på her. Men hvis det kan trøste dig, så har jeg problemer med endnu et Microsoft program... Så hvis du kan fortælle mig hvorfor fan... Microsoft altid skal ændre opsætningen mv. i hver enkelt lille opgradering så sender jeg gerne pointene tilbage g r i n!