Avatar billede mollebowman Nybegynder
05. juli 2003 - 06:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl på partition - allokeringsenheder

Hejsa
Efter crash af processer er der sket et eller andet med min h-partition.
Hvis jeg vil aktivere en fil fryser pc'en. Det samme sker hvis jeg defragmenterer eller scandisker.
da jeg prøvede at formatere gik den i stå ved en allokeringsenhed så den prøvede at gendanne.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede ebe Praktikant
05. juli 2003 - 07:53 #1
du skriver ikke hvad for en disk det er, men de fleste fabrikanter har diagnose/reparationsprogrammer, som kan downloades fra hjemmesiden. De kan som regel fikse de fleste fejl eller low-level formatere disken.
Avatar billede peet-49 Novice
05. juli 2003 - 08:40 #2
Slet partitionen og opret en ny, kan du ikke formatere efterfølgende, har du en defekt disk.
Avatar billede mollebowman Nybegynder
05. juli 2003 - 18:36 #3
Det er en IBM Deskstar 40 gb.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2003 - 20:05 #4
chkdsk f:/f/r/x

Køres fra Start -> Kør
Avatar billede mollebowman Nybegynder
06. juli 2003 - 02:25 #5
Har prøvet scandisk.
Har også lige kørt Drive Fitness 3.4 fra Hitachi.
resultatet er at der er 11,7 Gb som jeg ikke kan bruge på min harddisk.
De resterende 33 Gb er ok. Så jeg køber nok en ny på mandag.

Thnx:-)
Avatar billede ebe Praktikant
06. juli 2003 - 13:08 #6
Det kan godt være, at du stadig har garanti på den, de har haft 3 år fra ibm i gamle dage. Du kan checke det på samme hjemmeside. Så skal du sende den til holland, og det tager en helv... tid.  Og du får en gammel IBM disk  tilbage  :(  IBM KAN IKKE finde ud af at lave diske, så køb noget andet, hvis du køber en ny!
Men held og lykke!
Avatar billede mollebowman Nybegynder
06. juli 2003 - 13:55 #7
Hvis du skulle anbefale en ny hd hvad skulle det så være?
Jeghar A7V133 og kører ikke  raid.
Avatar billede ebe Praktikant
06. juli 2003 - 13:58 #8
Nu har jeg ikke så meget forstand på diske, det er sjældent jeg køber. Men her på eksperten snakkes der meget om maxtor fluid, som skulle være nogenlunde lydløs, hurtig og til at stole på.....
Avatar billede peet-49 Novice
06. juli 2003 - 17:51 #9
Maxtor-Seagate-ExcelStor er et godt valg.
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2003 - 17:53 #10
Maxtor eller Seagate. Hold dig til de store - de har en DEL flere penge til udvikling...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2003 - 18:44 #11
mollebowman> du skal IKKE køre scandisk - du skal køre checkdisk (chkdsk) som jeg skriver (hvorfor gør folk ikke som man skriver????)
Avatar billede mollebowman Nybegynder
06. juli 2003 - 19:45 #12
Rolig nu, jeg har kørt begge.
Scandisk går kold, mens checkdisk løber normalt
uden at finde nogen problemer!?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2003 - 19:49 #13
den chkdsk - kører den i windows eller DOS? hvis windows har jeg skrevet forkert....
Avatar billede mollebowman Nybegynder
06. juli 2003 - 21:32 #14
Jeg kørte den fra Start/Run.

Morten