Avatar billede haolan Nybegynder
05. juli 2003 - 01:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

årstal ud for copyright

Hvad betyder årstallet når der på en hjemmeside står fx.  Copyright 2003-2004??
Avatar billede thuffe Nybegynder
05. juli 2003 - 01:49 #1
At siden er Copyright Beskyttet i 2003 og 2004...
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
05. juli 2003 - 01:52 #2
Faktisk er det underordnet hvad der står ... Lige meget hvad, er der copyright på en hjemmeside .. Dvs selvom der står 1894-1903 o.lign. har pågældende "web-admin" copyright .... (kilde Dansk Ophavsret)
Avatar billede thuffe Nybegynder
05. juli 2003 - 01:57 #3
ja precis
Avatar billede thuffe Nybegynder
05. juli 2003 - 01:57 #4
bare fordi han skrev fx. ;)
Avatar billede hiks Nybegynder
05. juli 2003 - 02:00 #5
undskyld men en tur på bender.dk tror jeg vil hjælpe for jeg er da tildels enig med andersblarsen...

http://www.bender.dk

/hiks
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2003 - 02:02 #6
copyright er ikke et særlig udbredt dansk fænomen. man har jo automatisk C på de ting man laver, men af en eller anden grund syntes mange at C alligevel er fedt at sætte på deres ting.

jeg tvivler så på at der kan stå 2003-2004 - for man kan jo ikke tage copyright på noget i fremtiden. det første tal hænger sammen med hvornår navnet/siden/whatever blev startet - og det sidste hvornår der sidst er foretaget noget. Men C har lidt forskellig mening og "kraft" i forskellige lande...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. juli 2003 - 02:06 #7
keysersoze> der er steder hvor årstalet er dateret ud i fremtiden, prøv eksempelvis at se nye programmer fra f.eks. Micrsoft, der er dateret år frem
Avatar billede hiks Nybegynder
05. juli 2003 - 02:10 #8
jaaa - men det er også MS... :o)

Nej, har hørt engang at de daterer frem pga. beskyttelse mens den planlagte udvilking stadig foregår og systemet vedligeholdes...

men det betyder jo ikke at MS' copyright pludselig udløber pga at de ikke har årstallet med i årrækken!

så tror der er anerledes betydning af årstallet her end i sammenhæng med copyrights...

/hiks
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2003 - 11:24 #9
ztyxx >> hmm - syntes da ellers at MS altid er på samme år eller et åar bagud? sikkert bare noget jeg bilder mig ind så :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. juli 2003 - 20:00 #10
keysersoze> et er visioner, et andet er virkelighed ;o)