Avatar billede coolby Nybegynder
05. juli 2003 - 00:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Help til port i Zyxel 2

Jeg sidder med en Zyxel 2 router med firewall. Jeg har bare det problem at jeg ikke kan få åbnet nogle porte der virker. Jeg kan godt skrive dem ind i det der SUA/NAT men det virker bare ikke.

Men hvis jeg nu disabler firewallen virker det der ud af med de der porte.

Er der nogle der har været ude for det sammen, og ved hvad der kan gøres???

men selv om jeg disabler firewallen og ikke skriver noget ind i det der SUA/NAT så virker det hellere ikke.

Så derfor skulle man tror at men ikke behøves nogle firewall eller hvad?
Avatar billede riisager Nybegynder
07. juli 2003 - 13:03 #1
et eksempel :

hvis du vil åbne for mail på TCP port 25, som gør det muligt at en mailserver modtager mails direkte til en IP-adresser el. et domæne.

i SUA/NAT skal der laves en start port og en end port begge med 25. I Server IP adress angiver du IP adressen på mail serveren (f.eks. 192.168.100.10)

nu ved firewallen hvad den skal gøre af alle datapakker, der sendes til port 25, nemlig sende dem til mailserveren's IP.

for at få lov til at sende data fra ydersiden af firewallen (WAN) til indersiden af firewallen (LAN) skal der laves en firewall regel.
Her skal du vælge en regel, der går fra WAN-LAN - du skal oprette en source IP der hedder any samt en destination der hedder din mailserver IP adresse. samtidig skal du fjerne any TDC og any UDP i portlisten og tilføje den port der SMTP:25. SÅ skulle det meget gerne virke.

Ovenstående tilrettes naturligvis tl dine egne IP adresser og porte.
Firewall reglen tillader af der sendes noget fra WAN til LAN
SUA/NAT fortæller hvad der skal ske med pakken, når firewallen modtager den.

Hvis du disabler firewallen, så tillades al trafik fra Internettet og ind på dit netværk. Ikke særligt smart.

Hvis dette ikke hjælper så skriv igen og fortæl mig helt præcist hvad du gerne vil

riisager
Avatar billede coolby Nybegynder
13. juli 2003 - 15:07 #2
det virker tak for det men hvis du lige vil svare på spørgsmålet så du kan få dine point
Avatar billede riisager Nybegynder
13. juli 2003 - 22:28 #3
ok -godt at det kom til at virke