Avatar billede daliwi Nybegynder
05. juli 2003 - 00:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Morris hjemmesider!

Nu ved jeg godt at dette emne er langt ved siden af de sædvanlige her på eksperten, men jeg vil alligevel prøve..

Hvor finder man nogle gode sider med informationer om både Morris Mascot/Mini/... Jeg mener sider hvor man kan se specifikationer, prislejer osv.

Mærket Morris findes slet ikke under Bilbasen.dk og Dba.dk, så det er lidt svært at finde dem derinde.

På forhånd tak...

DaLiWi
Avatar billede daliwi Nybegynder
05. juli 2003 - 00:24 #1
Som et lille ekstra-spørgsmål, er det så på nogen måde muligt at tune en Suzuki Swift 1,0? Ved slet intet om biler, så det lyder nok dumt, men en anelse mere end 50 hk ville nu være nice...
Avatar billede capuno Nybegynder
05. juli 2003 - 00:24 #2
Avatar billede blyno Praktikant
05. juli 2003 - 00:29 #3
Der skulle være en masse (incl. links) her:
http://www.mini-club-denmark.dk/
Avatar billede blyno Praktikant
05. juli 2003 - 00:32 #4
Vedrørende Suzukien er der en masse på google - men intet på dansk:
http://www.google.com/search?q=tune+swift+suzuki&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Avatar billede blyno Praktikant
05. juli 2003 - 00:40 #5
Avatar billede daliwi Nybegynder
05. juli 2003 - 00:45 #6
Nu bliver jeg lidt forvirret... Er det ikke fabrikanten Morris der laver to bilmodeller Mini og Mascot??? Jeg synes det ser ud som om at det er fabrikanten der hedder Mini...
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
05. juli 2003 - 00:54 #7
Fabrikanten af den nye Mini er BMW! Morris lavede de gamle (mener jeg nok)!
Avatar billede blyno Praktikant
05. juli 2003 - 01:29 #8
Det der hedder en morris mascot i DK hedder i england en mini.
Den har gennem tiden været produceret af flere forskellige firmaer.
Morris og Austin er lige dem jeg kan huske (og så BMW idag).

Så hvis du selv vil igang med at søge på nettet, så prøv at søge på Morris mini eller Austin mini, så finder du sikker en hel masse..
Avatar billede daliwi Nybegynder
05. juli 2003 - 01:55 #9
Ok, tak blyno... Kan det passe, at Minien har ca dobbelt så mange Hk som Mascotten (ca. 65)?
Avatar billede blyno Praktikant
05. juli 2003 - 11:13 #10
Det tror jeg er 100 % afhænig af hvilken model det drejer sig om. Jeg ved at der var en model cooper "et eller andet" som var ret voldsom - og som blem meget brugt til motor løb i en ekstra tunet version.
Avatar billede daliwi Nybegynder
05. juli 2003 - 13:51 #11
Tusind tak for svarene, jeg fandt en del nyttige informationer ved bl.a. at søge på Austin Mini. Du får pointene blyno...

Ved du forøvrigt noget om en Morris Mini Cabriolet, så en i Århus her for et par dage siden, men det er ikke til at finde informationer om en sådan en på nettet. Er det mon en der er blevet bygget om, eller blev de lavet i den model?