Avatar billede grav Nybegynder
04. juli 2003 - 23:20 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Win2k3 som workstation os?

Jeg har hørt rygter om at Windows 2k3 performer langt bedre end Windows XP.
Jeg troede egentligt blot at 2k3 var WinXP SP1 med lidt ekstra halløj i form af forsk. services.
Men hvis Win2k3 er så pokkers meget mere optimeret end XP, ville det så være en fordel at bruge dette styresystem på sin arbejdsmaskine?

Nogen, der evt. har nogle links til artikler, der sammenligner performance mellem XP og Win2k3?
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. juli 2003 - 23:22 #1
Mig bekendt er det server. Og i 10.000kr klassen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juli 2003 - 23:23 #2
Windows 2003 er en server, og egner sig IKKE som workstation..
Der er programmer der simpelhen ikke kan køre på en server..

plus windows 20003 server koster 10 gange så meget
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juli 2003 - 23:26 #3
her et spm omkring windows 2000 server som workstation (jeg ved godt der er forskel på W2k3 og W2K server, men generelt så er begge servere, og er bygget til at køre som en server, ikke workstation)

http://www.eksperten.dk/spm/366487
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juli 2003 - 23:29 #4
jeg mener at have læst/hørt noget fornyelig ang. Widnows 2000 og Windows XP, med at de yde bedst med minium 1Gb RAM.

så køb noget mere/bedre hardware istedet
Avatar billede kdn Nybegynder
04. juli 2003 - 23:38 #5
Avatar billede grav Nybegynder
04. juli 2003 - 23:39 #6
Prisen er underordnet. Det er et teoretisk spørgsmål.

rkhdk: "Bygget til at køre server" er meget abstrakt. Kan du konkretisere, hvad du mener med det?
Selve begrebet server og workstation er i forvejen flydende, da man jo uden problemer kan bruge sin Windows XP som både fil- web- og email-server.
Avatar billede omen Nybegynder
05. juli 2003 - 01:12 #7
Jeg har prøvet at bruge det til en Workstation, og det er faktisk MEGET hurtigt. Simple ting som at åbne programmer, installere, og de hverdags ting, gør den MEGET hurtigere end 2000/XP. I counter-strike kan det virke som et mirakel. Mig og min ven spiller nogle gange CS, han har en P2 200 Mhz og 128 MB RAM. Jeg har en P4 2400 Mhz og 1GB RAM. Da han skiftede til 2003, fik han ikke bedre(eller dårligere) framerate, men når den skulle skifte bane, var han ligesom hurtig som mig. Før i tiden skulle jeg vente flere minutter på før han kom ind, men nu kommer han blot få sekunder efter mig.
Men bagdelene, som de andre har nævnt, er at det er svært få programmer og nogle drivere til at virke ordenligt. Det er måske bare et spørgsmål om tid før de kommer til at understøtte det ordenligt!
Udover det opdagede jeg drastiske fald i framerates i de nyeste spil, såsom UT2003 og Battlefield 1942.
Avatar billede capuno Nybegynder
05. juli 2003 - 01:57 #8
Her er et cool link der beskriver hvordan man laver sin windows server 2003 til en workstation.
http://www.msfn.org/win2k3/
Avatar billede omen Nybegynder
05. juli 2003 - 01:59 #9
Ja den brugte jeg også!

En go guide!
Avatar billede riversen Nybegynder
05. juli 2003 - 12:45 #10
omen: man må sige I har pengene iorden, hvis i installere w2003 server blot for at opnå bedre spilydelse...det koster jo flere tusinde kr ;-)
Avatar billede omen Nybegynder
05. juli 2003 - 12:51 #11
Ja hvis man altså ikke hentede en 180 dages trail af den :)
Avatar billede riversen Nybegynder
05. juli 2003 - 12:54 #12
tja, men den gælder jo så kun i 180 dage
Avatar billede omen Nybegynder
05. juli 2003 - 20:49 #13
Jow det... godt tænkt :)
Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
25. juli 2003 - 08:57 #14
"det koste jo' flere tusindende korner"

Jeg har købet min W2K3Std for 1.746,- kr. (Dette gælder kun, hvis man er studerende) og det må jo' siges at være til at overkomme...

Link: http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=39360
Avatar billede tomb3 Nybegynder
20. september 2003 - 03:27 #15
Hvor står der noget om studierabat? Skal man bare have det grønne studeikort? Hvad med Enterprise, hvad koster den?
Avatar billede grav Nybegynder
10. januar 2004 - 12:04 #16
Jamen tak for hjælpen.
Indtil videre holder jeg mig til WinXP, for den har jeg jo licens til ;-)