Avatar billede madsbrunn Nybegynder
07. december 2000 - 20:42 Der er 1 kommentar

VML

Jeg er i gang med at lave et program, som kan lave lagkage diagrammer vha. VML.

Et lagkage diagram består som bekendt af flere \"lagkagestykker\" af forskellig størrelse. Spørgsmålet er så hvordan jeg programmerer disse stykker i VML.

Jeg ved godt at der findes en foruddefineret shape, som hedder \"arc\" men det er jo ikke gjort med det. \"arc\" tegner et udsnit af en cirkels kant vha. en start- og en slutvinkel. Det der mangler er 2 linier (fra arc\'ens start- og slutpunkt) som mødes i cirkelens centrum.

Jeg havde tænkt mig at det hele skulle kapsles ind i en shape og nogle formulas sådan at jeg stadig bare skal angive start- og slutvinkel. Men hvordan?

Anyone?
Avatar billede grabit Nybegynder
16. december 2000 - 19:37 #1
jeg lytter med her!