Avatar billede nilfri Nybegynder
04. juli 2003 - 11:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

"Gratis" CMS - men hvilket?

Jeg vil afprøve en ny idé.

Det er slet ikke sikkert, den er bæredygtig økonomisk, så derfor kan/vil jeg ikke kaste penge efter synkron eller lignende.

Der er mange spændende gratis/open source produkter, så der i stedet for licenspenge kunne blive noget til konsulentydelser etc.

Jeg lægger vægt på
let implementering og tilretning
mange mulige "indholdsredaktører"
shop - gerne med salg af "indhold", download via temp links
hurtig afvikling
udbredelse
evt. integration til ERP, debatforum mv.

Pt. kigger jeg på
PostNuke
ezPublish
TYPO3
OSCommerce
plone (har lige fået et tip)

Det er umiddelbart ret svært at blive klog på, hvad der passer bedst - og i øvrigt er til at installere selv eller med lidt hjælp.

Har du kommentarer, gerne vedr. nævnte eller unævnte systemer, eller mere generelt.

PS: Jeg har overhovedet ingen erfaringer med PHP/Linux, der ser ud til at være fællesnævner for de nævnte. Har indtil videre udelukkende øvet mine 10 tomler i HTML/ASP/SSI-verdenen.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2003 - 11:10 #1
Mit eget site, www.nanoq.dk, er udelukkende bygget op over Postnuke. Jeg havde absolut ingen kundskaber ud i PHP/MySQL da jeg startede. Systemet er ganske fleksibelt. Der findes masser af færdige moduler til frit download.

Jeg kender ikke til shopmuligheder. Som debatforum kan du vælge phpBB (som jeg feks. har implementeret på mit endnu ikke igangsatte site, www.sportsfisker.dk)
Avatar billede nilfri Nybegynder
04. juli 2003 - 11:18 #2
>>nanoq
Ja, jeg har med interesse bemærket dine indlæg i andre spørgsmål vedr. CMS.

Det er især interessant det med at kunne starte fra scratch. Kan man/kunne du konvertere du evt. eksisterende sider, eller er det helt forfra?

Jeg klikker lige dine links...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2003 - 11:24 #3
Der findes et modul der kan "sovse" eksisterende sider ind i Postnuke. Dette har jeg dog valgt ikke at bruge. Jeg havde det bedst med at bygge alt fra bunden. Ganske enkelt for at holde mig til konceptet, og derved ikke rende ud en en masse knopskydning, der senere kan være svær at vedligeholde.
Avatar billede nilfri Nybegynder
04. juli 2003 - 15:50 #4
Installeret PostNuke, det kører - det var da let!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juli 2003 - 09:25 #5
Jeg var overrasket over hvor let det var at få til at spille :)
Avatar billede sash Nybegynder
12. juli 2003 - 10:00 #6
Myphpnuke.com
Avatar billede nilfri Nybegynder
30. august 2003 - 14:18 #7
Lukketid.

Jeg ville gerne have haft meget mere udførligt om dit og dat, også andre systemer.

>>>nanoq, det du skrev var fint. Jeg håber, du finder antal point rimeligt.

>>>sash, det var da et forslag, men heller ikke meget andet :o)
Avatar billede nilfri Nybegynder
30. august 2003 - 14:22 #8
Haha, der mente systemet ligegodt noget andet :o)

Jeg indtastede pointfordeling i avanceret, men dét var systemet altså ligeglad med. Hvordan fordelingen så er opstået, fatter jeg ikke. Jeg var efter egen mening noget mere rimelig :o)

Nå, men det blev jo lukket...