Avatar billede illbeback Nybegynder
04. juli 2003 - 09:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af XP uden boot fra CD

Hvordan installerer jeg Windows XP Proffesional når jeg ikke kan boot'e fra CD-ROM drevet ?
Min eneste mulighed er at boot'e fra diskette - og jeg kan ikke køre setup.exe som er et win32 program ?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juli 2003 - 09:24 #1
du skal køre filen x:\i386\winnt.exe

jeg vil dog anbefale, at du inden du starter installationen kører programmet smartdrv.exe
http://www.broomeman.com/support/smartdrv.html

det gør at filkopieringen går MEGET hurtigere.

Alternativt kan du hente installationsdisketter fra ms' hjemmeside
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=55820edb-5039-4955-bcb7-4fed408ea73f
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juli 2003 - 09:25 #2
du kan kun køre winnt.exe hvis du har fat32 som filsystem
Avatar billede illbeback Nybegynder
04. juli 2003 - 09:28 #3
Når jeg kører WINNT.EXE som ligger i i386 stopper installationen efter der er kopieret en del filer, er det fordi jeg ikke har kørt smartdrive ?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juli 2003 - 09:30 #4
illbeback: du skal være tålmodig der. Men det kommer til at tage over 1 time, hvis ikke du kører smartdrv.exe
Avatar billede illbeback Nybegynder
04. juli 2003 - 09:38 #5
riversen: jeg forsøger med smartdrv - tak for hjælpen