Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 01:29 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Køb af "Bærbar"

Hej

Jeg har tænkt mig at jeg vil købe en bærbar, men der er jo bare det at de er lidt dyre så det er med at fidne den billigste... Jeg vil give 50point til den der kan finde den bedste og billigeste bærbar( mit buget er op til 11.000,- :)

Skriv eventuelt til min email som er: BjarkeSH@hotmail.com
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2003 - 01:31 #1
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 01:50 #2
Nogle lidt mere nøjagtige link tak :o)
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2003 - 01:51 #3
tjaah, den jeg har fra snabel-a er desværre udgået, så den kan jeg ikke henvise til ;)
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2003 - 01:53 #4
men det er den her der kommer tættest på: http://snabel-a-computer.dk/Noteit2031.html
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 01:56 #5
Der er lige en lille note....!!! Det skal være en bærbar de kan bruges til alle de nye spil såsom: CStrike
Avatar billede the_i Nybegynder
04. juli 2003 - 01:57 #6
Definer 'bedst', hva' er det du vil have? Skal den være hurtig og kunne bruges til spil eller skal den være en 'seriøs' bærbar til kontorprogrammer? Jeg er selv efter bitter erfaring gået over til ibm-bærbare, bærbare computere udsættes for mere end stationære og kan godt gå hen og få en hård medfart nu og da, det kan en ibm holde til. Samtidig får du aldrig en bærbar computer der kan yde bare nogenlunde som en stationær til den pris - eller for den sags skyld til 20.000 - der er altså mere fornuft i at have en stationær til spil og sådan noget.

Her er tre forslag:
http://www.labtops.dk/?s=177
Den her har en ok processor, den har stadig ikke noget grafikkort der kan klare spil men er stadig kraftig i alt der ikke lige er i 3d.
http://www.labtops.dk/?s=95
Billig! Og stadig god kvalitet, 1 ghz er nok til windows 2000 og office - efter min mening hvad man bør bruge en bærbar til.
http://www.labtops.dk/?s=143
T-serien er lættere end de andre jeg har linket til, der er også en lækrere finish omkring tastaturet og skærmen, den er gummi-agtig i stedet for hård plastic. Samtidig er der 3 års garanti.
http://www.labtops.dk/?s=36
Den har jeg selv! Billig, ligeså lækker som den før og ekstremt let. Den kører windows 2000 og office fint - selvom harddisken er lidt langsom - der er tre års garanti, men jeg har endnu ikke haft noget at klage over.

Disse her computere er ikke specielt kraftige i forhold til hvad du ellers kan finde, men IBM's kvalitet er LANGT over hvad du finder i noget som helst andet, hvis du endelig skal have noget andet så tag dell. Mit forslag nummer to er mest fornuftigt, jeg ville selv tage nummer tre eller fire, de er lækrest, det er en smagssag om man vil have 12- eller 14-tommersskærm.
Avatar billede the_i Nybegynder
04. juli 2003 - 01:57 #7
Whops, lol, lagde ikke mærke til at jeg havde skrevet tre da jeg kom med forslag nummer fire.
Avatar billede the_i Nybegynder
04. juli 2003 - 02:03 #8
Du har skrevet det sidste mens jeg sad og skrev mit svar. Hvis du virkelig vil spille nye spil skal du nok ikke have en ibm, jeg vil så stadig anfægte om det er en god idé at købe en bærbar til at køre spil på. Jeg ville personligt til en hver tid investere mine penge i en stationær spillecomputer, den er hurtig længere og koster langt mindre.
Avatar billede the_i Nybegynder
04. juli 2003 - 02:08 #9
I øvrigt er den anden computer der er blevet foreslået heller ikke i stand til at køre moderne spil, den har stadig ikke et ordentligt grafikkort. Hvis du endelig skal have noget der nogenlunde har en chance for at matche en stationær skal du have en dell inspiron 8500 med geforce go4200, den kommer til at koste 11500.
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 02:08 #10
Det er rigtig nok, men jeg har brug at man hurtigt kan tage den med uden at den fylder... Og jeg SKAL have en der kan spille alle de nye spil...
Avatar billede the_i Nybegynder
04. juli 2003 - 02:11 #11
Så skal du du have en dell, den kan somend nok også køre de nye spil, spørgsmålet ar bere hvornår den ikke længere kan.
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 02:12 #12
okay men kan du give et link til en???
Avatar billede the_i Nybegynder
04. juli 2003 - 03:54 #13
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?c=1849&n=3162&b=43889&m=dkk&cu=dkdhs&l=da&s=dkdhs&store=dkdhs&sbc=dkdhsinspn&v=d
Dog uden ændringer i konfiguration så vidt jeg ved, du skal have det bedre grafikkort, og eventuelt nogle ekstra ram, de er dog ret dyre efter min mening.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
04. juli 2003 - 07:55 #14
Nu vil jeg ikke skuffe dig, men du kan ikke få en bærbar, som kan spille alle de nye spil for 11000kr.
Avatar billede peter_m Nybegynder
04. juli 2003 - 11:36 #15
Hvorfor køber du ikke en PC med et ultra lille kabinet?????? og lille lille skærm...skærmen behøves joh ikke at være stor siden du vælger en bærbar..evt. en fladskærm 14 " kan sikkert skaffes billigt så burde en budget på 11K række et stykke..
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 15:41 #16
Hva med en billig Compaq med 2000 mhz, 512 ddr-ram, 15 skærm, 20 gb disk, dvd og brænder for 7999 kr ?

http://www.netto.dk/internet/nettodk/menu/main.nsf/web/4F42F134C7071CECC1256D0300272F58?OpenDocument

Så er der os råd til en NY stationær :D
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 15:49 #17
naaa eller nok en meget lille ny stationær :)
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 15:56 #18
den "Netto" har på tilbud er din nok, men den mangler flere GB....
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 16:04 #19
okay..
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374588049

Der har du top modellen inden for harddiske til BLÆRBARE :D
8 mb Cache, 5400 rmp og 40 gb..

Den fåes os i en 60 gb version...
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 16:05 #20
nah... jeg er på kig efter en samlet bærbar
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 16:06 #21
okay....

men det er altså ikke det helt store problem at skifte en harddisk....

men igen, det er op til dig :)

Selv har jeg en Toshiba som jeg er meget glad for, men den kan ikke fåes for 11000 ;)
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 16:07 #22
havd koster den så?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 16:07 #23
ca 19000....
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 16:08 #24
hmmm.... Jeg kan højst strække mig til 13.000,-
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 16:11 #25
Toshiba er næsten lige så dyre som IBM....

DELL eller Compaq er nok det jeg vil gå efter hvis det ikke skal være en Toshiba eller IBM..
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 16:12 #26
Tror du man kan lave en DELL til 12.000,- max?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 16:20 #27
du kan jo tjekke deres side... og prøve dig lidt frem :)

men den her ser altså helt okay ud:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464857915
Den ligner min toshiba i specs :D
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 16:20 #28
men den er for dyr... ARRG
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 16:21 #29
Den du lige har fundet nu ser nice ud, men er Amitech godt??
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 16:23 #31
Jeg vil holde mig fra deres stationære....

Men mener ikke have hørt dårligt om deres bærbare (nogen der har ????)

Den har dog ikke en mobile cpu, dette gør at den nok kan finde på at larme lidt og den har ikke verdens bedste batteri tid....
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
04. juli 2003 - 16:26 #32
Godt spørgsmål....

De fleste foruden Compaq'en ser ud til at overskride dit max pris grænse.. med op til 3000-4000.....

Compaq'en er ca lige så god som den amitech jeg anbefalede, og igen uden mobile cpu....
Avatar billede bqvle Nybegynder
04. juli 2003 - 16:39 #33
Compaqen kunne er jeg interreseret i, men er det grafikkort der er der i godt nok...??? Jeg har hørt at mobile cpu er skod, er det det???
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
04. juli 2003 - 17:45 #34
Det er da en fordel med en mobile cpu i en bærbar, da den ikke bruger så meget strøm som en normal og heller ikke udvikler så meget varme.
Avatar billede superanden Nybegynder
05. juli 2003 - 00:17 #35
KIG I NETTO ! DE HAR DEN FEDESTE 2-TAL BILLIGE BÆRBARE !
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
05. juli 2003 - 00:18 #36
til SUPERANDEN:

Afvist svar: polle_vendsyssel
04/07-2003 15:41:09    Hva med en billig Compaq med 2000 mhz, 512 ddr-ram, 15 skærm, 20 gb disk, dvd og brænder for 7999 kr ?

http://www.netto.dk/internet/nettodk/menu/main.nsf/web/4F42F134C7071CECC1256D0300272F58?OpenDocument

Så er der os råd til en NY stationær :D

Husk lige at læse spørgsmålet igennem din AND :D
Avatar billede superanden Nybegynder
05. juli 2003 - 00:21 #37
Jeg magtede ikke lige at læse hele skidtet.. kom bare lige til at tænke over det !
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
05. juli 2003 - 00:22 #38
det er så okay :D
Avatar billede bqvle Nybegynder
11. juli 2003 - 01:33 #39
jeg afslutter her fordi der en ingen der har besvaret efter mit behov
Avatar billede skywacker Nybegynder
17. november 2003 - 11:07 #40
10306,25 www.eu-computer.dk

Vega+ X9 XL uden Windows XP

Mobil AMD Athlon XP 2400+
15" XGA TFT Skærm
512MB DDR RAM
60GB HDD
COMBO DVD/CD-RW 8x24x10x24
3D ATI-9000 64MB grafikkort
Internt 56K modem & 10/100 LAN
W-LAN: Indb. trådløs 11Mbit Lan
Li-Ion Batteri
Uden Windows XP