Avatar billede wilde Nybegynder
03. juli 2003 - 23:33 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Privat undervisning ønskes!

er der ikke en der vil, eller kender en der vil give privat undervisning i bogføring?
Jeg vil ikke lære det på cpu men lave det i hånden, da jeg er et ret lille firma.
Og det er ikke det helt rigtige sted jeg er havnet, når det ikke er på cpu jeg vil lave det, det ved jeg godt.
Men jeg har spurgt mange steder på nettet, og kan ikke rigtigt finde nogen steder hvor folk tilbyder sig.
Jeg kommer gerne ud til dig, eller det kan foregå hos mig elller evt. på biblioteket osv...
Jeg ved godt at det er praktisk at lære det på computer osv. men jeg vil altså helst holde mig til at lære det ihånden i første omgang.
Desuden har jeg hørt at man som erhvervsdrivende er tvunget til OGSÅ at føre regnskab i bøger, så det er lidt spild af tid for mig at lave det både på cpu og i hånden.
Passer det iørigt at man er tvunget til det?

Martin.

p.s. Der er altså kun point til dem der kan undervise mig, eller skaffe mig en der kan.
eller henviser mig til et sted der er spækket med sultne studerende el. lign:-)
Avatar billede superanden Nybegynder
03. juli 2003 - 23:47 #1
måske en ide at skrive hvor du boede? du gider nok ikke tage til kbh hvis du bor i Århus
Avatar billede wilde Nybegynder
03. juli 2003 - 23:48 #2
Nårh ja... jeg bor i KBH:-)
Og betaler selvfølgelig godt
Avatar billede janemil Nybegynder
03. juli 2003 - 23:53 #3
Er du lige startet kan du få gratis hjælp. Du kan henvende dig i erhversafdelingen på kommune, så henviser de dig til en som kan lære dig det. Du får 10 timer gratis.
Told&Skat holder også et gratis kursus - synes dog ikke det var så godt.
Avatar billede janemil Nybegynder
03. juli 2003 - 23:56 #4
Avatar billede mariaf Juniormester
04. juli 2003 - 00:55 #5
Hvis man vil læse merkonom og ikke tidligere har haft regnskab, så findes der et fag, indledning til virksomhedsøkonomi, hvor man lærer om det dobbelte bogholderi med T og det hele. Det er rent papir, og helt grundlæggende forståelse for et regnskab, kassebog mv. Det vil opfylde dine krav. Kører normalt fra august til december, en gang om ugen, aftenskole. Prøv den nærmeste handelsskole, de vil kunne hjælpe dig.
Avatar billede janemil Nybegynder
04. juli 2003 - 00:59 #6
>mariaf
Det fag havde jeg da jeg gik på hih.dk og kan som dig varmt anbefale det.
Bogen vi brugte var også meget god - hed den ikke bare "indledning til virksomhedsøkonomi"?
Avatar billede wilde Nybegynder
07. juli 2003 - 11:34 #7
Tak for hjælpen:-)
Avatar billede bamsemor Nybegynder
25. september 2007 - 14:10 #8
Der findes et gratis bogholderikursus her: http://www.regnebogen.dk