Avatar billede sebryaa Nybegynder
03. juli 2003 - 22:18 Der er 11 kommentarer

Hvordan brænder man DVD'er med Ricoh DVD-brænder på en G4

Har skiftet min gamle brænder ud med en Ricoh DVD-brænder MP5120A-DP.
Bruger Roxio Toast 5.1.2
Har sat jumperen på som slave, da master heller ikke virkede.
Jeg kan godt brænde alm. CD-R og læse DVD skriver.

Det eneste jeg ikke kan med DVD brænderen, er at brænde DVD skiver.
Software til Mac findes ikke, men JF. Ricoh behøver jeg heller ikke noget.

Med venligt hilsen
Arkitekten
Avatar billede superanden Nybegynder
03. juli 2003 - 22:25 #1
Det er ikke alle DVD brændere der understytter cd-r...
Avatar billede superanden Nybegynder
03. juli 2003 - 22:26 #2
sorry det er mig der sidder og sover ! Bare glem det
Avatar billede evildon Nybegynder
04. juli 2003 - 13:53 #3
Der er kommet en ny Roxio version 6. Jeg ved bare ikke om den er kommet til Mac. Du kan vel også se om du kan opdatere den version du har.
Avatar billede sebryaa Nybegynder
05. juli 2003 - 01:05 #4
Jeg mener selv jeg har den seneste version af Roxio til Mac. Har også været inde på Roxio's hjemmeside for at se om Ricoh brænderen MP5120A-DP er kompatibel med Roxio, men blev ikke klogere.
Avatar billede evildon Nybegynder
09. juli 2003 - 11:15 #5
Jeg har lige været inde på www.roxio.com og kan se at der er kommet en nyere version af toast, det er version 5.2.1. Er det den du har ?
Det ser ud til at Toats 5 (og nyere) skulle understøtte alle IDE drev. Jeg ville ikke mene der skulle være nogen problem i den kombination du har. Hvad OS kører du ?
Avatar billede sebryaa Nybegynder
09. juli 2003 - 18:42 #6
Jeg kører den nye version 5.2.1 Roxio Toast til Mac. Den undersøtter DVD-brænding, men fortæller at mit brænderdrev ikke er klar?!?! Jeg kører Mac OS 9.2.
Jeg har også forsøgt med forskellige exstensions til DVD-brændere uden held.
Avatar billede tre Nybegynder
17. juli 2003 - 12:34 #7
Jeg har faktisk haft samme problem på et tidspunkt! Kunne sagtens finde brænderen i Roxio, og brænde CD'er - men ikke DVD'er

Det viste sig at jeg havde fået et par dårlige DVD skiver. Har du prøvet med nogle forskellige skiver??
Avatar billede sebryaa Nybegynder
20. juli 2003 - 17:15 #8
Jeg har prøvet med flere forskellige mærker DVD'er. DVD+RW, DVD-R.

Jeg tror mere og mere på jeg mangler en udvidelse til min systemmappe.
Avatar billede mula Nybegynder
15. august 2003 - 17:38 #9
hint hmm mener at huske en driver og  kaldet SAI kan købes hos bl.a. www.caslon.dk fik mit daværende dvd-ram drev til at  fungere som en harddisk...
Avatar billede mula Nybegynder
15. august 2003 - 17:42 #10
Avatar billede mula Nybegynder
15. august 2003 - 17:49 #11
hint hmm mener at huske en driver og  kaldet SAI kan købes hos bl.a. www.caslon.dk fik mit daværende dvd-ram drev til at  fungere som en harddisk...

Kommentar: mula
15/08-2003 17:42:20    ups glemte lige
http://www.consumerdvreviews.com/news/0502/05242002_02.asp
hint hmm mener at huske en driver og  kaldet SAI kan købes hos bl.a. www.caslon.dk fik mit daværende dvd-ram drev til at  fungere som en harddisk...
ups glemte lige at sende en email
mvh
mula