Avatar billede brinkoman Nybegynder
03. juli 2003 - 20:53 Der er 10 kommentarer

PHP, XSLT og XML med Sablotron

Hej

Jeg er i gang med et projekt der kræver at jeg kan lave almindelig HTML fra en datafil (xml) og en designfil (xslt) i PHP.

Jeg har kigget i PHP-manualen, og der står, under xslt, at man skal have kørt configure med --enable-xslt og --with-xslt-sablot.

Med kommandoen phpinfo(), som i nok allesammen ved, kan man se hvilke flag man har kørt configure med, og de to ovennævnte er der!

Men når jeg prøver at bruge funktionen xslt_create(), siger den bare call to undefined funktion eller noget. Hvad kan det være?

Pointene går til den der hjælper med at få xslt-funktionerne til at virke!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juli 2003 - 21:03 #1
Du kan læse beskrivelsen her: http://php.isu.edu.tw/manual/en/ref.xslt.php

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juli 2003 - 21:05 #2
Jeg går ud fra at du har hentet den nyeste version: http://www.gingerall.com/charlie/ga/xml/d_sab.xml

/per
Avatar billede brinkoman Nybegynder
03. juli 2003 - 21:06 #3
Det er jo den side jeg lige har refereret fra. XSLT-siden i PHP-manualen. Det kan være du taler om noget jeg ikke har set, men det tror jeg ikke.

Jeg mangler ikke en beskrivelse, men at finde ud af hvorfor det ikke virker...
Avatar billede tipsen Nybegynder
03. juli 2003 - 21:09 #4
Windows eller unix platform?
Avatar billede brinkoman Nybegynder
03. juli 2003 - 21:37 #5
Unix. Nærmere Debian GNU/Linux 3.0
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juli 2003 - 21:47 #6
Har du hentet Apache 2.0.46 Update for Debian 3.0: http://www.linuxcompatible.org/category9.html

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juli 2003 - 22:02 #7
Avatar billede brinkoman Nybegynder
05. juli 2003 - 20:59 #8
Hej.
Undskyld jeg har været lidt fraværende, men nu har jeg bøvlet i noget tid med apache2 efter anvisning fra hoejrup. Kan du være lidt mere præcis. Hvad skal jeg skrive i sources.list ud fra det link du har givet?

Jeg har installeret noget fra unstable som hedder apache2-mpm-worker (der er også andre sære navne), men hvorfor er der ikke bare noget der hedder apache2? apache2-mpm-worker virker i øvrigt ikke når jeg prøver at starte den!
Avatar billede brinkoman Nybegynder
05. juli 2003 - 21:01 #9
den skriver:

Starting web server: Apache2[Sat Jul 05 21:00:00 2003] [error] (21)Is a directory: could not open transfer log file /var/log/apache2/.
Unable to open logs
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. juli 2003 - 22:18 #10
Jeg er ikke ekspert på Debian, men har fundet oplysningerne på internettet.

Hvis du har brug for specialist hjælp, så er der to muligheder:

http://www.debian.org/support#usenet
http://www.debian.org/consultants/#Denmark

/per