Avatar billede tjatten Nybegynder
03. juli 2003 - 20:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Apache logfil på 600mb.

Hej,
Jeg bruger Apache server og det fungerer fint, men den har med tiden lavet en logfil på ca. 600mb. og det syntes jeg er meget, er det noget man kan slette?, den er for stor til at jeg kan åbne den. Det er en gammel pc jeg bruger som server og den har ikke for meget plads, så jeg kunne godt bruge de 600mb.
På forhånd tak.

Hilsen
Henrik
Avatar billede ahv Nybegynder
03. juli 2003 - 20:51 #1
Ja den kan jeg ikkes e noget i vejen for at du tømmer.
Avatar billede ahv Nybegynder
03. juli 2003 - 20:52 #2
Den indeholder jo bare alle de sidevisnonger der er sket i løbet af tiden, og det samme med error loggen, den har logget fejl, tøm du blot dem.
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 22:40 #3
Apache har to log-filer

error.log er til alle fejl der sker / er sket gennem den tid den har kørt som server

access.log indeholder alle sidevisninger du har haft i gennem tiden.

Der er intet i vejen for at du sletter den! Du har ikke noget at bruge den til! Der bliver genereret en ny, når der kommer en ny fejl eller sidevisning

Du skal bare være opmærksom på at kører du windows skal du stoppe apache før du kan slette den. Endvidere er det en god ide at genstarte apache efter du har slettet den!
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2003 - 07:38 #4
Hvis du har ekstern access til web-serveren så kunne du evt. lige brænde
access.log på en CD for at have materiale til statistik og/eller mulighed for
at checke gamle hacking forsøg.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juli 2003 - 15:19 #5
200 point? lidt mange?
Avatar billede tjatten Nybegynder
04. juli 2003 - 15:57 #6
Hej, jeg har fået svar, men jeg vil gerne give 100 point til arne_v og htm hvis det kan lade sig gøre.

Henrik