Avatar billede jpnielsen Nybegynder
03. juli 2003 - 20:41 Der er 5 kommentarer

Rapportdesigner fejl i faktureringsadresse ?

Jeg benytter Stellar 4.44. Derr er et felt på debitor som hedder faktureringsadresse og som nye ordre bliver defaultet med. Hvordan får jeg dette felt udskrevet på den fysiske faktura ?
og hvordan kan jeg evt. få debiteret beløbet på en gennemfaktureringskonto ???

HJÆLP !
Avatar billede kkabat Nybegynder
04. juli 2003 - 08:52 #1
Når jeg har oprettet en adresse som fakturaadresse i adressefanen på den enkelte debitor er det denne der kommer på fakturaen ved udskrift, hvis den var oprettet inden faktueraen blev dannet, jeg bruger en af standardfakturaerne.
Avatar billede kkabat Nybegynder
07. juli 2003 - 12:38 #2
Jeg er ikke bekendt med at man kan gennemfakture i Stellar, hverken i den almindelige eller Pro udgaven
Avatar billede lemoni Nybegynder
16. juli 2003 - 07:26 #3
Har du prøvet at åbne layoutet i rapportdesigneren og evt. sætte linierne på igen.
Umiddelbart plejer det at være debitoradressen som også benyttes på fakturaen, medmindre du har angivet en anden adresse under debitorens adresser eller på ordren via Fakturaadresser.
Avatar billede migo Nybegynder
25. juli 2003 - 18:54 #4
Til kkabat - Jeg tror heller ikke at der findes genemfakturering i nogle af Stellar produkterne.

Til jpnielsen - Jeg kan ikke helt følge dig. Hvor præcist er det du ser feltet som hedder faktureringsadresse? Hvis du tænker på det faneblad helt ude til højre, inde på selve debitors kundekort, som hedder 'Adresser'? Så kan jeg fortælle dig, at jeg har heller ingen glæde af disse ekstra adresser, der er nemlig IKKE mulighed for at tilføje dem i rapportdesignere som 'lemoni' er inde på.
Avatar billede lemoni Nybegynder
17. august 2004 - 09:27 #5
Til Migo. Du har altid mulighed for at oprette en fast fakturaadresse og en leveringsadresse på en debitor. Hvis fakturaadresse er udfyldt benyttes denne ved udskrift af en faktura istedet for debitorens adresse, ligeledes for leveringsadresse. Dette sker automatisk. Endvidere har du mulighed for at lægge en fakturaadresse eller leveringsadresse på, når ordren oprettes under kanpperne Fak.adresse og lev.adresse på den åbne ordre. Med andre ord er der ikke tale om at der skal lægges andre "kontroller" end adresselinie 1 .. eller lev.adresse 1 ...på fakturalayoutet, programmet vælger alt efter om fakturaadresse er udfyldt på debitor eller på ordren. Ellers benyttes debitoradresse standard som fakturaadresse og leveringsadresse. Opretter du flere leveringsadresser på een debitor er det korrekt at disse ikke kan vælges eller fremkomme på fakturaen eller følgeseddelen.