Avatar billede c-p-h Nybegynder
03. juli 2003 - 20:32 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke starte (ny samlet)

Har lige samlet min nye pc men den vil ikke starte.

Trykker man på power knappen, starter alle blæsere, der kommer lyse foran på kabinnettet, men alt går ud efter ca. 2 sekunder.

Dioden på bundkortet lyser hele tiden, så bundkortet får strøm.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. juli 2003 - 20:41 #1
sidder CPU køleren ordentligt på? Hvis den bliver for varm hurtigt er det muligvis det :s
er der strøm nok - stor nok PSU? Er sjældent et problem, men hvis den leverer ALT for lidt støm kunne det muligvis være det.

Ellers så pil ALT ud af den bortset fra gfx kort, start... se hvad der sker - hvis den starter så langt den nu kan, så smid lige så stille tingene i en efter en indtil den går ned igen; så burde du kunne lokalisere den defekte enhed.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
03. juli 2003 - 20:41 #2
Alt er det også cpu'en?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. juli 2003 - 20:47 #3
naa, lad den sidde i... til at starte med i hvert fald.

CPU og gfx.
hvis virker
ram
derefter hdd etc...
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 20:47 #4
Tjek om kabler til Diskettedrev, HD og CDR vender rigtigt, det kan sagtens være derfor.
Desuden skal du være sikker på at især dit Grafikkort er trykket HELT i bund.*S*
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. juli 2003 - 20:47 #5
hov, husk køler på CPU - den skal du ikke droppe!
Avatar billede c-p-h Nybegynder
03. juli 2003 - 20:57 #6
Har prøvet at starte kun med cpu og grafikkort. Der sker det samme.
Avatar billede TheJoker Juniormester
03. juli 2003 - 20:58 #7
Hvis det er In a box cpu du har købt kan det være at blæseren ikke sidder helt på plads. Det har jeg oplevet før der tager man og skiller blæseren fra køleblokken og trykker den på plads!!

Men det kan også være at der ikke er ordentlig kontakt med cpu kernen og køleblokken!
Avatar billede c-p-h Nybegynder
03. juli 2003 - 21:02 #8
Kan man ødelægge en P4 ved påstætning ligesom med athlon cpu'er?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. juli 2003 - 21:05 #9
ja... det kan du desværre altid risikere.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
03. juli 2003 - 21:06 #10
Hvordan ser en ødelat intel cpu ud? Billleder?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. juli 2003 - 21:09 #11
normalt kan du bare risikere at det er en lille flig af keramikken der går af... det sker ikke normalt, men det KAN ske
Avatar billede TheJoker Juniormester
03. juli 2003 - 21:10 #12
He he... Der er en indikator i en af cpu'ens hjørner. Den hviser hvordan den skal sidde.. Hvis du har formået at sætte den forkert er du fandeme dygtig eller enormt dum for de pins der sidder under den kan kun sidde på en måde og de bliver bukket/ødelagt hvis du sætter dem forkert.

Men en cpu behøver ikke at se ødelagt ud for at være det! Det kan også være indefra kernen af!!
Avatar billede c-p-h Nybegynder
03. juli 2003 - 21:10 #13
Okay. Det er der ikke. Men på metal pladen er der kommer sådan et lille firkantet symbol. Kan ikke se hvad det forestiller. Hvad er det?
Avatar billede c-p-h Nybegynder
03. juli 2003 - 21:11 #14
Den er ikke sat forkert!
Avatar billede svane Nybegynder
03. juli 2003 - 22:28 #15
Har du husket at reset eller flytter jumperen. Mange nye bundkort, har jumperen sat på "clear". Prøv evt. at tjekke det.
Avatar billede mahp1 Nybegynder
03. juli 2003 - 22:29 #16
har du husket at sætte "afstands stykkerne" i inden du sat bundkortet på ???
Avatar billede peter_m Nybegynder
04. juli 2003 - 11:45 #17
Det kan også være defekt ram...hvis du har flere ram klodser forsøg at kun at starte med den ene...derefter en anden..
Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:42 #18
...
Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:43 #19
....