Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 16:37 Der er 55 kommentarer og
5 løsninger

B-teens.dk

Jeg ligger mit spørgsmål ud igen efter at jeg har slettet det. Det har jeg gjordt pågrund af at folks interesse for siden mere var mit brug af XP ikoner (som er et brud på Microsoft's copyright lov) end om hvordan siden var bygget op, og hvordan den så ud.

Derfor vil jeg bede jer om at se gennem fingrene med mit brug af XP ikoner.

Siden har jeg lavet for min klasse i en projektuge der gik ud på at lave en form af et design.

www.b-teens.dk
Avatar billede punk_fm Nybegynder
03. juli 2003 - 16:46 #1
jaa... !

jeg forstår ikke dit spørgesmål!
Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 16:46 #2
I skal bare vudere min side :)
Avatar billede punk_fm Nybegynder
03. juli 2003 - 16:50 #3
nåår!

ja, ok!

jeg syntes den er meget god gemmenført...
jeg må sige dene r lige så god dom de profesionelles... jeg kan i hverfald ikke bruge PHP... :(!

well... stjerner:

***** ud af ******

//www.avik.h4f.dk
Avatar billede punk_fm Nybegynder
03. juli 2003 - 16:51 #4
qvik.h4f.dk rettelse ;P!
Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 16:52 #5
Tak for det. Jeg er meget glad for din positive mening
Avatar billede punk_fm Nybegynder
03. juli 2003 - 16:54 #6
jamen... jeg mener at der er ligegyldigt om der er iconer fra XP... ikke for at kommentre det da!

jeg tror simpelthen ikke på der er EN side der er 100% lovlig!

og... så lidt, håber du får lavet dit logind system!
Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 17:02 #7
Jeg får lavet log ind system. Jeg har også lavet den en gang. Men den måde jeg lavede den på (altså Databasen, det understøttede b-one ikke, altså mit webhotel.

Ellers er det da helt rigtigt det som du skriver med at der ikke er nogle sider som er 100% lovlige.
Avatar billede exp Juniormester
03. juli 2003 - 17:07 #8
1. Drop chart-counteren - den er grim :-) www.zipstat.dk eller www.livewebstats.dk har usynlige, gratis countere

2. Mangler lige lidt grafik-optimering omkring ikonerne samt logoteksten oppe til højre

3. <title>-tag bør rettes til

4. "Info: Alle besøg registreres ved dato og ip adresse. Det vil sige at ved at slå din ip adresse op kan jeg finde ud af hvem du er! Dette gælder dog ikke dynamiske ip-adresser" <== Du skal sgu være dygtig hvis du skal kunne slå dette op... du kan nok allerhøjest finde udbyderen, og for at lokke navn og adresse ud af dem kræver det politianmeldelse og dommerkendelse... Og hvis det endelig _skal_ stå der, hvorfor nævner du så det med dynamiske ip-adresser?

5. Dine billeder er godt nok store 8-|

6. http://www.b-teens.dk/undersider/login/kontakt.htm mangler...

7. hvorfor scroll...?!?

8. Synes du skal overveje det med ikonerne... jeg er personligt ligeglad, men jeg har da hørt om sider der er blevet lukket pga copyrighten på netop M$-ikoner. Der findes masser af sider på nettet med flot GRATIS grafik... hvad med at brug det istedet :-)

9. Ellers en flot sige!

Og findes der ikke nogen sider der er 100 procent lovlige? Hvad med kjeldsen.1go.dk/cooldb ? Eller www.firewerx.dk/v2 ?

punk_fm >>
Jf. www.exp.dk/regler.phtml §2.1.6 er det ikke tilladt at poste links der ikke er relevante for spørgsmålet, ej heller i din signatur... bare lige til en anden gang ;-)
Avatar billede punk_fm Nybegynder
03. juli 2003 - 17:10 #9
epx - og det betyder?
Avatar billede punk_fm Nybegynder
03. juli 2003 - 17:12 #10
nåååååår!

lol - er det mere at du kan brokke dig over ved mig? exp ?
Avatar billede exp Juniormester
03. juli 2003 - 17:17 #11
nope... brokker mig ikke, nævner det bare ;-)
Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 17:34 #12
Det jeg mener ved at slå IP adresse op, det er at jeg stort set kender alles ip addrese for min klasse. Men det kunne da godt være at jeg skulle rette det da det nemt kan misforstås
Avatar billede punk_fm Nybegynder
03. juli 2003 - 17:38 #13
plum... du skulle måske fjerne det helt... fordi jeg har en bynamisk ip... hæhæ... O:)
Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 17:41 #14
hehe. Jeg vil lige tilføje at mit Webhotel understøtter meget avanceret statestik for webhotellet. Grunden til at jeg har chart counteren er at andre kan finde et links til siden på chart.dk
Avatar billede exp Juniormester
03. juli 2003 - 17:42 #15
plum >>
Var den ikke kun for din klasse? ;-)
Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 17:43 #16
Jo, og andre som er interesseret i at se på den
Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 17:44 #17
men de vil stadig ikke kunne bruge den til noget. altså de andre som ikke er i klassen
Avatar billede exp Juniormester
03. juli 2003 - 17:45 #18
Så du har linket på chart fordi...? For at få hits? Jaja, du bestemmer jo selv :-) Synes bare den er grim...
Avatar billede ban_me Nybegynder
03. juli 2003 - 17:46 #19
Det har jeg fordi andre klasser kan gå ind på siden, eventuelt få noget inspiration. Jeg er selv lidt vild med at se på andre klassers hjemmeside
Avatar billede exp Juniormester
03. juli 2003 - 17:48 #20
kk
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 10:08 #21
http://www.microsoft.com/danmark/permission/copyrgt/cop-img.asp

Til jer som har fortalt mig at der er copyright på de billeder jeg bruger fra microsoft på min side.

Prøv lige at læse det her
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 10:10 #22
Jeg trækker min besked tilbage om copyright
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2003 - 10:13 #23
Det er nok også klogest... :)
Avatar billede punk_fm Nybegynder
04. juli 2003 - 10:17 #24
Hvem får så de 200 points ?
Avatar billede exp Juniormester
04. juli 2003 - 10:17 #25
Ikoner
Microsoft giver almindeligvis ikke tilladelse til brug af vores ikoner i reklamer, bøger og andet trykt materiale, på beklædningsgenstande eller andre salgsfremmende effekter, på online- og Internet-steder, i softwareprogrammer, tv-programmer, reklamer, film og/eller på videobånd, da de IKKE må anvendes som "grafik" eller designelementer. UNDTAGELSER: Der kan gives skriftlig tilladelse, hvis brugen udelukkende gælder selvstudier, og anvendelsen af vores ikoner specifikt gælder ikonernes funktion i Microsoft-produkter (f.eks. en artikel, en bog, et softwareprodukt eller en video, der bruges til at anskueliggøre, hvordan et Microsoft-produkt anvendes). Der kræves altid eksempler, og du skal fremsende din ansøgning i overensstemmelse med instruktionerne under Sådan fremsendes en anmodning om tilladelse til brug af billeder. Softwareproducenter kan desuden opnå tilladelse til at anvende ikoner, som specifikt leveres i Microsoft Software Development Kits og visse andre programmeringsværktøjer og -programmer, (f.eks. Visual Basic eller Visual C++), forudsat at brugen af ikonerne udtrykkeligt er omfattet af Microsoft-slutbrugerlicensaftalen. Du kan læse om rettigheder i forbindelse med brug af Microsoft-ikoner i din slutbrugerlicensaftale.
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 10:18 #26
Skriv noget om min side istedet for alt muligt andet lort
Avatar billede exp Juniormester
04. juli 2003 - 10:18 #27
Det har jeg da gjort?!?

Svar: exp
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 10:18 #28
Indtil videre er det PUNK FM og EXP - men der er stadig ikke nok som har skrevet om side endnu
Avatar billede punk_fm Nybegynder
04. juli 2003 - 10:19 #29
Trode det var mig du hentyde til... skulle lige til at blive sur ;P!
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 10:20 #30
hehe
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 10:21 #31
Men Jeg kan ikke give dig PUNK FM nogle point, da du ikke har spurgt om jeg følgende muligheder
Avatar billede punk_fm Nybegynder
04. juli 2003 - 10:23 #32
Hvad mener du?
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
04. juli 2003 - 10:25 #33
Du har en virkelig elegant farveopsætning på din side - velvalgt og diskret.
Der er et broken link ved kontakt-ikonet, men det er du vel klar over.

Sæt eventuelt en meta tag med page title ind - den står i øjeblikket som untitled document.
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 10:27 #34
Det kan godt være at det bare er mig - men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg skal give dig nogle point. det er ikke fordi du ikke fortjener dem, for det gør du

Men der hvor jeg kan give point ud står der

Som spørger har du nu følgende muligheder:
Accepter / Afvis svar fra:    exp
Avatar billede punk_fm Nybegynder
04. juli 2003 - 10:27 #35
Nu kan do ozze ved mig, tror jeg!
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 10:28 #36
Ja det kan jeg
Avatar billede snowball Novice
04. juli 2003 - 11:10 #37
punk_fm: Ifølge Ekspertens regler punkt 2.1.6 er det ikke tilladt at skrive links i ens signatur hvis det ikke har noget med spørgsmålet at gøre. Det bedes du venligst huske i fremtiden.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede exp Juniormester
04. juli 2003 - 11:11 #38
snowball >>
Svar: exp
Avatar billede exp Juniormester
04. juli 2003 - 11:12 #39
:-)
Avatar billede punk_fm Nybegynder
04. juli 2003 - 11:12 #40
Spde! det er sagt EN gang! fuck jeg er træt af at høre på den!
Avatar billede snowball Novice
04. juli 2003 - 11:14 #41
exp: Overså lige den linie ;o)

punk_fm: Find venligst et andet sprog frem end det du har gang i der, for det vil vi ikke høre på her på Eksperten.

Snowball
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 12:38 #42
Det generede ikke mig at punk fm skrev et link på siden
Avatar billede snowball Novice
04. juli 2003 - 12:52 #43
plum: Måske ikke, men regler er nu engang regler, og de skal følges - hvilket man også accepterede da man oprettede sig som bruger her på Eksperten.

Snowball
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 14:12 #44
Fair nok
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 15:43 #45
Hej Plum

Med hensyn til Microsoft Ikoner så er det vist uddebateret, men du skal lige vide at offentliggørelse af personlige data (eksempelvis om dine med-elever), ifølge PersonData loven kun må ske der er give skrifteligt samtykke fra personen (eller i dette tilfælde, deres forældre...). Hvis ikke du allerede har dette, bør du nok lige lave et stykke papir til forældrene, som de kan underskrive...

Mvh Eskil
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 18:25 #46
Hej eskild: Det kan da godt være at du har ret. måske skulle jeg gøre det. Men jeg vil samtidig gøre dig opmærksom på at alle i min klasse syntes at det er ok. Jeg tror da heller ikke at deres forældre har noget imod det.

Det ville være dejligt vis du ville skrive noget om siden.
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 19:04 #47
Rettelse: Eskild = Busck.  Pinligt
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 20:52 #48
Hej Plum

Jeg er overrasket, selvom mange unge bruger meget tid på computere (og webdesign), så har jeg ikke set nogen så ung som dig, have styr på så mange dele af det at laven en website. (hvis du vel at mærke, selv har lavet hele sitet).

Jeg kan godt lide din menu, roll-over effekten med sort/hvid > farve er om end ikke orginal, så godt anvendt. Generelt synes jeg designet er lækkert (det gør det selvfølgelig lidt nemmere at have haft nogle af de mest kompetente designer - Microsoft's - med på sidelinien :).

Siden kunne godt bruge noget mere indhold, især relevant indhold. Hermed mener jeg, at hvis du kan lave et system til at dine medelever og lærere kan oprette arrangementer i kalenderen o.lign., så er det en god og brugbar side for dine med-elever og deres forældre.

Her er endvidere et par rettelser, som du kunne overveje:

1. Skriv noget andet end "Untitled Document" i <title>-tag'et
2. Den tekst der står som "artikler" på siderne, kan med fordel rykkes lidt ind fra kanterne

Udover det kan jeg vist ikke komme på mere, jeg håber du og resten af klassen for stor glæde af sitet.

Mvh
Eskil Busck
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 21:40 #49
tak for det eskild - Med hensyn til sitet vil jeg sige at jeg selv har lavet det hele. Jeg kender nemlig ingen andre jeg kan få hjælp af.

Jeg har læst mig frem til det hele (det er jo også stort set det som problemet er blandt de unge, man er ofte utålmodig) Hvem der bære modet bære styrken :-p

Jeg har brugt FireworksMX og dreamweaverMX til opbyningen af siden, derudover bruger skal jeg også til at bruge Mysql, til alt det dynamiske
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 21:43 #50
Og med hensyn til "Untitled Document" så har jeg opdaget det, godt nok forsent. Men det tager jeg undervejs da der er ret mange sider
Avatar billede exp Juniormester
04. juli 2003 - 21:44 #51
Derfor skal du nok igang med noget include eller lignende :-) Så kan det hele lægges i éen fil...
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 21:46 #52
Hvad mener du med det - noget som fungere på samme måde som css
Avatar billede exp Juniormester
04. juli 2003 - 21:51 #53
Njah... kan se du har php

så kan du have en config.php hvori du har denne linie:

$title = "B-Teens";

på undersiderne skriver du så:
include("sti/til/config.php");

og i <title> skriver du så:
<title><?php echo $title; ?></title>

Så vil din titel ALTID afspejle teksten i config.php
Avatar billede ban_me Nybegynder
04. juli 2003 - 21:53 #54
ok tak, det virker fint
Avatar billede ban_me Nybegynder
05. juli 2003 - 09:41 #55
Det kunne jo være at jeg skulle til at dele pointene ud, eftersom der ikke er andre der skriver noget
Avatar billede exp Juniormester
05. juli 2003 - 10:08 #56
Det kunne da godt være ;-)
Avatar billede olav76 Nybegynder
09. juli 2003 - 11:22 #57
Kære Plum, Du har fået masser af respons på din hjemmeside - Du har bare ikke fattet at folk her på eksperten generelt tager hjemmeside-design seriøst. Derfor accepterer man heller ikke brud på regler og love (persondataloven og MicrosoftLogoer). Hvis man ønsker at få vurderet sin hjemmeside, må man også  være klar til at få nogle hug. Jeg synes det er en flot side med en god harmoni - men du kommer ikke uden om, at man skal følge reglerne - Og må vi så få et pænere sprog - tak....
Avatar billede ban_me Nybegynder
09. juli 2003 - 22:04 #58
Til olav76: Tak det har jeg fattet. Det er du ikke ene om at mene. Det er sku da for meget at jeg skriver at i skal se igennem fingrene med de XP ikoner, men alligevellet bliver i ved. Tag og fortäl mig om siden i stedet for, det ville väre skönt.
Avatar billede doc404 Novice
11. juli 2003 - 19:57 #59
Det er faktisk rigtig nydeligt det du har lavet (ms ikoner eller ej).

Pænt, enkelt og nem at finde rundt i.

Savner at kunne klikke under kalender på forsiden og se arrangementet direkte (men det kommer måske?)

Hvilke sider vil kræve et login? Grunden til jeg spørger er, at det MÅSKE er lidt uheldigt at have billeder af alle elever offentlig tilgængelig - i skal i hvert tilfælde være enige om det - samt med skolens ledelse og forældre. Der har været eksempler på skoler, der har måtte pille klassebillerne af deres web site.

Et par små ting...
- Kan ikke lide caps i html tags
- Når du nu alligebel har et <title> tag så brug det da!
- Gennemfør din brug af CSS helt - altså ingen <FONT color>...
- Jeg har scrollbar i højre side - men den giver ingen mening, da der ikke er merer contents. Din side er for unødvendig "høj".
- Du har både en <style> og en <link> til css - put det hele i css'en

/doc
Avatar billede ban_me Nybegynder
19. juli 2003 - 17:30 #60
til for det doc404 - en masse brugtbart materiale som jeg kan bruge.
Jeg lukker spørgsmålet nu. exp, skyttegaard, punk_fm, bucsk, og doc 404 får mine point.