Avatar billede wolsmann Nybegynder
03. juli 2003 - 14:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NTFS Rettigheder

Er der nogle der har en løsning på dette problem:
Vi vil gemme et MS Word dokument i en mappe med specielle rettigheder.
Mappen vi vil gemme i har rettigheder Read/Write/Execute med IKKE Delete.
Brugeren må ikke slette, men skal kunne oprette nye dokumenter i mappen.
Problemet er så når vi vil gemme dokumentet med "Gem som" bliver der generet en *.tmp file.
Denne *.tmp file vil MS Word prøve at slette, men på grund af NTFS rettighederne kan denne *.tmp file ikke slettes og en fejlmeddelelse kommer "Mappen er skrive beskyttede".

Vi ved at vi kan gemme dokumentet i en anden mappe med "Change" rettigheder og kopiere dokumentet over i mappen, eller højreklikke i mappen trykke "Ny(t)" og "Microsoft Word-dokument", men vi vil gemme direkte i mappen med specielle rettigheder igemmen Word med "gem som".
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2003 - 14:48 #1
Hmm hvad med at give ham delete rettigheder i mappen og så fjerne deleterettighederne fra de filer han ikke skal have mulighed for at slette?

Det kan så vidt jeg ved ikke lade sig gøre at undgå at word generer denne tmp-fil og ikke sletter den bagefter!
Avatar billede wolsmann Nybegynder
04. juli 2003 - 08:38 #2
htm >> Det bliver uoverskuelige da vi har mange bruger (ca. 950)
Avatar billede wolsmann Nybegynder
12. august 2003 - 16:12 #3
Hmmm... der sker nok ikke mere her, lukke-tid.