Avatar billede klausmarkussen Nybegynder
03. juli 2003 - 14:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tcpip protokol som default.

Hej.

jeg har et problem og det er at jeg har en NT40 serverhvor Netbuie og TCPIP protokollerne er installeret og via mine arbejdsstationer logger jeg på serveren med Netbuie. Jeg vil så gerne fjerne Netbuie protokollen og kun logge på med TCPIP men det kan jeg ikke. Hvis jeg sletter Netbuie på serveren og kun kører med TCPIP så kan jeg ikke logge ind fra mine arbejdsstationer. Hvorfor kan jeg ikke det og hvad er det som jeg mangler.

Med venlig hilsen

Klaus
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 14:09 #1
Umiddelbart kan det være to ting, der mangler:

TCP/IP på arbejdsstationer (ikke sandsynligt)
NetBIOS over IP (mere sandsynligt)
Avatar billede klausmarkussen Nybegynder
03. juli 2003 - 14:11 #2
TCP/IP er på arbejdsstationerne, men NetBIOS over IP hvor henne skal jeg sætte det, på serveren eller på arbejsstationen.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 14:13 #3
Jeg mener, det skal sættes på begge to - det er desværre længe siden, jeg har arbejdet med NT 4.0 - og på W2K er det standard med i TCP/IP suiten
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 14:16 #4
Noget helt andet: Hvorfor vil du af med NetBEUI?  Den er langt hurtigere end TCP/IP på LAN
Avatar billede klausmarkussen Nybegynder
03. juli 2003 - 14:18 #5
Fordi jeg gerne vil installere XP på mine arbejdsstationer og her inde kan jeg ikke Netbuie protokollen.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 14:29 #6
OK - jeg havde ikke opfattet, at det var XP workstations.  Du kan nu stadig bruge NetBEUI - det er bare ikke dokumenteret - den ligger på din CD under:
VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI
Der skal (selvfølgelig) rebootes efter installation.

Men NetBIOS over IP burde også løse problemet.
Avatar billede klausmarkussen Nybegynder
03. juli 2003 - 15:25 #7
Okey jeg prøver at installere NETBEUI under XP i første omgang. MAnge tak for dine gode svar.

Klaus