Avatar billede jespersp Nybegynder
03. juli 2003 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TerraTec Cinergy 400 - Dårlig lyd!

Hej mæ jer.

Jeg har for ca ½ år siden købt mig et Cinergy 400 fra terratec. Målet var at kunne optage udsendelser fra TV, men desværre er jeg løbet ind i nogen problemer. Når jeg ser tv er lyd-/billedkvalitet iorden, bortset fra at der kommer 2 sek 'white noise' en gang i mellem ca. hver 5 min, uanset hvilken kanal jeg kører på. Desuden er lyden overstyret på mine optagelser - uanset om jeg optager med WinDVR eller Cinergy software.

Med WinDVR kan man i modsætning til Cinergy optage med timer. Problemet med WinDVR optagelser er at de fylder en krig og har dårlig lyd (overstyret + mono tror jeg!). Med Cinergy softwaren kan jeg optage i DivX (fylder ca 1/6 af WinDVR optagelser) i udemærket kvalitet, men kun hvis jeg vælger ukomprimeret lyd. Hvis jeg vælger samtidig DivX og Mp3 komprimerering går det helt galt.

Nogen der ved om mit kort er lettere defekt, eller om jeg kan afhjælpe mine problemer med nye drivere, indstillinger eller lignende?

/JesperSP
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2003 - 14:23 #1
Avatar billede blueon Nybegynder
05. juli 2003 - 21:00 #2
jeg kommet frem til at det er msmsgs.exe der skaber problemet. Ja det er Microsoft Messenger der stopper lyden. Efter at have lukket det kører det perfekt.
Avatar billede jespersp Nybegynder
29. august 2003 - 15:16 #3
Undskylder mit langsomme svar, men jeg får stadig dårlig lyd selvom jeg afbryder messenger og alle de andre programmer jeg har kørende. Jeg mener også at jeg har installeret nyeste driver.

/JesperSP
Avatar billede jespersp Nybegynder
05. juli 2005 - 11:33 #4
Problemet er at de nyeste drivere af mystiske årsager ikke passer til mit kort (lyden bliver til white-noise konstant). Jeg kører derfor med oldnordisk software og driver for at få kortet til at køre. Og jeg får stadigvæk white-noise en gang imellem.