Avatar billede olzen Nybegynder
03. juli 2003 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MSN, ICQ problemer med D-Link DI-604

Hejsa...

Jeg har et problem med Stemmeopkald både i MSN og ICQ, jeg kan kun foretage opkald den ene vej. Jeg har forsøgt at finde svar her på eksperten og mange andre steder, og har åbnet en masse porte som jeg har fundet. Men det virker stadig ikke..

Jeg har fået afvide hos min internet udbyder som er Dansk Kabel TV at MSN bruger nogle random porte, så der skal åbnes ret mange.. Men hvilke ???

Det samme med ICQ, og jeg har også problemer med Overnet som gået nok er connectet, men firewallet..

Er der nogen der har de rigtige porte både til MSN, ICQ og Overnet ??

Håber på hurtig hjælp ???
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2003 - 13:51 #1
MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
IN        TCP    6891 - 6900
IN        TCP    1863
IN        UDP    1863
IN        UDP    5190
IN        UDP    6901
IN        TCP    6901
Avatar billede olzen Nybegynder
03. juli 2003 - 13:54 #2
Hvad er forskellen på TCP og UDP ???
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2003 - 13:58 #3
I ICQ kan du selv bestemme hvilke porte der skal bruges.
I ICQ klik på ICQ knappen, vælg "Preferences", vælg "Connections", vælg fanebladet "Server" sæt markering i "Using Firewall" og derefter i "Not using proxy". Klik på "User", Klik "Not using proxy" klik derefter på "Use the following TCP listen ports for incoming event" og sæt TCP porte til mellem 20000 og 20019
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2003 - 14:00 #4
TCP (Transmission Control Protocol) er en IP transportprotokol.
TCP er sessionsorienteret og er den protokol der benyttes hvis det er vigtigt at "pakkerne" når frem og i den korrekte rækkefølge.
UDP (User Datagram Protocol) er en IP transportprotokol.
I modsætning til TCP er UDP ikke sessionsorienteret og der er derfor ingen garanti for om pakkerne når frem eller i den korrekte rækkefølge (sekvens).
UDP er derimod hurtigere og benyttes til f.eks. audio og video streaming, hvor hastighed er vigtigere end om enkelte pakker droppes.
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
03. juli 2003 - 23:09 #5
Hmmm.. Lidt af en omvej men det jo ligemeget nu... Jeg updatede firmware til min D-Link 604 Router men den nyeste europæiske (DK) version 1.80 hvor problemet med MSN Messenger og ICQ er rettet.. Linket til firmware download er..: http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=2#2
mvh VeGas - The Gambler