Avatar billede -bomann- Nybegynder
03. juli 2003 - 11:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Database tilgang fra eMbedded Visual Basic app

Hejsa,

Jeg har installeret eMbedded Visual Basic 3.0 og lavet mit første VB program (Hello World:) Da dette er mine kundskaber indtil videre, vil jeg gerne have lidt hjælp til at koble en database (MSSQL eller??) til applikationen samt evt. information om hvordan man overfører data mellem PDA'en og en PC (altså fra applikationen).

/Bomann
Avatar billede disco_keld Nybegynder
03. juli 2003 - 11:31 #1
WHAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VB 3.0 ???????

Kan du sige VB 7.1 bomann

dammmmmm
Avatar billede Cars10 Praktikant
03. juli 2003 - 11:35 #2
Jeg har brugt noget der hedder ActiveSync fra Microsoft til at synkronisere data til/fra Outlook. Håber det kan hælpe did lidt videre. Hvilke data skal du overføre?
Avatar billede -bomann- Nybegynder
03. juli 2003 - 11:35 #3
Så vidt jeg ved er eVB ver. 3.0 den nyeste version? Har lige hentet den fra www.microsoft.com (linket jeg fik tidligere i dag:)...
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 11:35 #4
Det var hurtigt du fik downloaded den. Men dette er bestemt ikke den rigtige kategori. Jeg tror slet ikke at der er en eVB kategori på eksperten, men det nærmeste du kommer er Visual Basic kategorien (men bestemt ikke Visual Basic.NET da dette er en del anderledes; specielt med databaser).

Men lige for at hjælpe lidt, så er der så vidt jeg husker en del samples med Embedded Visual Tools 3.0. Desuden er der masser af kodeeksempler på msdn.microsoft.com.
Avatar billede Cars10 Praktikant
03. juli 2003 - 11:37 #5
disco_keld det er jo nemmere med den embedded version og den er først i version 4 nu!
Avatar billede -bomann- Nybegynder
03. juli 2003 - 11:37 #6
Tjae, jeg kender ikke rigtig mulighederne - dataene fra databasen skal flyttes til pc'en til en anden database eller en flad fil??? Hvordan får man i det hele taget databasen over på PDA'en???
Avatar billede disco_keld Nybegynder
03. juli 2003 - 11:39 #7
Hehe...... okay!

Jeg holder mig til VS.NET 2003!

Den rykker totalt max ud over alt drenge.

Try it! ;-)
Avatar billede -bomann- Nybegynder
03. juli 2003 - 11:42 #8
Okay odegaard - flytter spørgsmålet til VB :)
Avatar billede Cars10 Praktikant
03. juli 2003 - 11:44 #9
Kan man overhovedet programmere til databaser på PDA'en?
Du skal vidst se på noget med ActiveSync når du skal overføre data. Kan desværre ikke hjælpe dig videre
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 11:49 #10
Jeg kunne ikke være mere enig med disco_keld ! :-)

cars10: Der findes skam en "MS SQL CE" version.
Men det er nu meget sjovere at udnytte webservices i stedet. Det spiller maks over en GPRS forbindelse!
Avatar billede Cars10 Praktikant
03. juli 2003 - 11:51 #11
odegaard vi forsætter her: http://www.eksperten.dk/spm/372086
:-)
Avatar billede -bomann- Nybegynder
03. juli 2003 - 11:54 #12
odegaard: kan du kort beskrive fordelene ved VB.NET 2003. Er dataoverførsel mm. nemmere eller hvorfor fortrækkes den? Jeg skal gerne finde det bedste miljø til følgende app: sende data fra pc til pda, gemme data på pda, opsamle data på pda, sende data fra pda til pc!!!
Avatar billede -bomann- Nybegynder
14. juli 2003 - 10:22 #13
Så er spørgsmålet tilbage i denne kategori:

Efter at have kæmpet med eMbedded VB har jeg anskaffet mig VS.NET, hvilket stiller mig med en ny række spørgsmål, da jeg ikke har nogen erfaring med dette heller. Kan alt hvad man udvikler i .NET køre under Windows CE? I eMbedded VB var der en slags simulator, så når man kørte programmet blev det vist i en lille PDA - findes dette også i VS.NET???